به گزارش پارس به نقل از مهر، در ادامه رقابتهای تکواندو قهرمانی جهان که از روز دوشنبه در" پائوبلا" ی مکزیک آغاز شده است روز سه شنبه تکواندوکاران اوزان ۷۴- کیلوگرم مردان و ۴۹- کیلوگرم بانوان به رقابت پرداختند که تیم ایران فقط در بخش مردان نماینده داشت. مسعود حجی زواره با سه پیروزی متوالی و شکست برابر نماینده روسیه از رسیدن به مدال بازماند.

سرگروه تیم ملی کشورمان کار خود را در جام بیست و یکم با پیروزی بر نماینده کاستاریکا آغاز کرد. وی" کارلوس سالاس از کاستاریکا را ۸ بر صفر از پیش رو برداشت به دور دوم راه یافت تا برابر" دیمتری کیم" نایب قهرمان بازیهای آسیایی گوانگجو از ازبکستان ۲بر یک صاحب پیروزی شود.

حجی زواره در گام سوم به دیدار" انگل مورا" از کوبا رفت و ۴بر صفر به پیروزی دست یافت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. این تکواندوکار کشورمان در مبارزه پای سکو و برای رسیدن به مرحله نیمه نهایی مقابل" آلبرت گان" از روسیه به میدان رفت و ۵بریک نتیجه را واگذار کرد و از دور مسابقات کنار رفت.

حجی زواره در مبارزه با نماینده روسیه در راند اول و دوم با نتیجه یک بر صفر بازی را واگذار کرد و در راند سوم تا ۱۰ ثانیه مانده به پایان بازی با نتیجه یک بر یک پیش می رفت که در ثاینه های آخر در اوج ناباوری تکواندوکار روسی یک ضربه سر سه امتیازی از حجی زواره گرفت و در همان لحظه داور هم یک اخطار به کاپیتان تیم ملی ایران داد تا این دیدار ۵ بر یک به سود نماینده روسیه به پایان برسد.

در این وزن شکست و حذف" مارک لوپز" آمریکایی یکی از عنوان دارترین تکواندوکاران این وزن و شکست نماینده کره جنوبی از مهمترین اتفاقات بود. " اوریل آدریانو" از مکزیک مدال طلای این وزن را به خود اختصاص داد. " البرت گان" روسی نقره گرفت و" کیم یو جین" از کره جنوبی به همراه" سیف الدین طرابلسی" از تونس مدال برنز مشترک را کسب کردند.

در بخش بانوان هم مدال طلا به" چانتیپ" از تایلند به مدال طلای وزن ۴۹- کیلوگرم دست یافت. " توران دانا" از اردن نقره گرفت و" یونی آگری" از کوبا به همراه" لوکیجا زانوویچ" از کرواسی موفق به کسب مدال برنز مشترک شدند.

بیست و یکمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی جهان با حضور ۸۷۲ ورزشکار مرد و زن از ۱۳۴ کشور از روز دوشنبه (۲۴ تیر) در سالن" اکس پوزیتو" شهر پائوبلا مکزیک آغاز شد و تا روز ۳۰ تیرماه ادامه خواهد داشت.