~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری ایسنا مینگیان سیمینوف فرنگی‌کار وزن 59 کیلوگرم روسیه که در فینال جهانی 2014 مغلوب سوریان شد، در گفتگو با ایسنا، درباره حضور در لیگ برتر کشتی ایران و ارزیابی خود از سطح کیفی این رقابت‌ها اظهار کرد: ایران همواره جزو قدرت‌های برتر کشتی دنیا بوده و نمی توان نقش ایران را در رشد و توسعه این رشته در جهان نادیده گرفت. من نیز دوست داشتم در لیگ کشتی ایران حضور پیدا کنم و به همین دلیل با شناختی که از کشتی ایران داشتم از این موضوع استقبال کردم.

دارنده مدال برنز المپیک افزود: همانطور که قابل پیش بینی بود این رقابت‌ها در سطح بالایی برگزار شد و کشتی گیران خوبی در این رقابتها حاضر شدند. به هر شکل از حضور در ایران بسیار خوشحالم و مبارزه با حریفان ایرانی تجربه خوبی برایم بود.

وی در ادامه با اشاره به حذف حمید سوریان از رقابت‌های قهرمانی جهان در لاس وگاس گفت:مبارزات سوریان را از تلویزیون مشاهده کردم و به دقت حرکات او را تحت نظر داشتم. از حذف او واقعا متعجب و البته متاسف شدم. با توجه به شناختی که از او دارم می‌دانم که وی چنین اخلاقی ندارد که بخواهد به عمد به حریفانش ضربه سر بزند اما به هر شکل این اتفاقات برای او رخ داد تا از دور رقابت‌ها کنار برود. اینگونه اتفاقات ممکن است برای هر ورزشکاری در هر سطحی که باشد رخ بدهد و او نیز از این قاعده مستثنی نیست.

سیمینوف تصریح کرد: سوریان 7 مدال طلای جهان و المپیک را در کارنامه خود دارد و همین موضوع سطح توانایی‌های او را نشان می‌دهد و اینکه یک کشتی گیر در سطح فنی بالاست. اما نمی دانم در طول یک سال گذشته برای او چه اتفاقاتی رخ داده که در یکی دو تورنمنت و همچنین مسابقات جهانی تا این حد ضعیف و دور از انتظار ظاهر شده است. با این وجود من او را یک رقیب سرسخت برای خودم می دانم . او یک مدعی طراز اول برای رسیدن به مدال المپیک خواهد بود.

نایب قهرمان روسی کشتی فرنگی جهان درباره برنامه های خود برای حضور در المپیک نیز خاطرنشان کرد: از الان نمی‌توانم خیلی قاطعانه درباره حضور در المپیک اظهار نظر کنم. واقعا پیش بینی اینکه چه کسانی در المپیک موفق می‌شوند بسیار سخت است و به اعتقاد من هر کشتی گیری که بتواند به این رقابتها راه پیدا کند شانس رسیدن به مدال طلا را نیز دارد. من نیز قبل از المپیک باید در چند رقابت شرکت کنم و اگر بتوانم به المپیک بروم مطمئنا با تمام وجود برای رسیدن به مدال طلا تلاش خواهم کرد.