به گزارش پارس به نقل از مهر، فینالیست های سه وزن پایانی رقابتهای کشتی فرنگی قهرمانی جهان در بوداپست مجارستان مشخص شدند که امیر علی اکبری تنها نماینده ایرانی در یکی از این فینال ها محسوب می شود.

در وزن ۱۲۰ کیلوگرم امیر علی اکبری از ایران با شکست ۴ بر یک" رضا کایالپ" قهرمان جهان و نفر سوم المپیک لندن از ترکیه به دیدار پایانی راه یافت. " هیکی نابی" از استونی نایب قهرمان المپیک ۲۰۱۲ لندن که با نتیجه ۶ بر صفر" میهالی دیک باردوس" از مجارستان را شکست داد، حریف نماینده ایران در دیدار فینال است.

بر این اساس، در وزن ۷۴ کیلوگرم" رومن ولاسوف" از روسیه با شکست" مارک مادسن" از دانمارک به دیدار فینال راه یافت. حریف وی در دیدار پایانی" هیون وو کیم" از کره جنوبی است که با شکست" امره کاس" از ترکیه فینالیست شد. در این وزن هادی علیزاده پورنیا نماینده ایران در نخستین تجربه حضور خود در رقابتهای جهانی با شکست مقابل مادسن نایب قهرمان جهان از دور مسابقات کنار رفت.

همچنین در وزن ۶۶ کیلوگرم" هان سو ری یو" از کره جنوبی با برتری مقابل" الکساندر ماکسیمویچ" از صربستان فینالیست شد. حریف وی در دیدار نهایی" اسلام بیک آلبی یف" قهرمان المپیک روسیه است که با برتری مقابل" حسن علی یف" از آذربایجان به دیدار پایانی راه یافت. در این وزن افشین بیابانگرد نماینده ایران با دو پیروزی مقابل کشتی گیران اسلواکی و اوکراین و شکست مقابل" توماس لورینچ" نایب قهرمان المپیک لندن از مجارستان از دور رقابتها کنار رفت.

تیم ملی کشتی فرنگی ایران شب گذشته توسط طالب نعمت پور در وزن ۸۴ کیلوگرم صاحب یک مدال طلا شد.