به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش امروز در حاشیه مراسم هفته پیوند اولیاء و مربیان که در تالار فرهنگ تهران برگزار شد در جمع خبرنگاران در خصوص اجبار کردن اولیاء برای کمک به مدارس اظهار داشت: هیچ اجباری برای پرداخت وجه توسط اولیاء به مدارس وجود ندارد و متقابلاً خدمت اولیا و مردم عرض می‌کنم دولت به طور میانگین در سال علاوه بر هزینه‌های سرمایه‌ای مثل فضا و تجهیزات که در اختیار قرار داده است، بیش از 2 میلیون تومان برای هر دانش‌آموز هزینه می‌کند که این رقم کافی نیست.

فانی افزود: ما از مردم مثل همیشه مانند دوران دفاع مقدس و مشکلاتی که بعد از انقلاب داشته‌ایم و آنها کمک می‌کردند درخواست می‌کنیم به ما کمک کنند و همین جا به مدیران مدارس عرض می‌کنم به هیچ وجه، اجباری در گرفتن وجه نیست.

وزیر آموزش و پرورش گفت: مدیران مدارس اگر برنامه‌های مدرسه را به اطلاع اولیاء برسانند، مردم فهیم و همیشه در صحنه کشور، داوطلبانه کمک می‌کنند و بنده پیشاپیش کمک‌های داوطلبانه مردم را ارج نهاده و تشکر می‌کنم.

فانی در خصوص برنامه‌های اولیاء و مربیان با همکاری وزارت آموزش و پرورش گفت: به نظر می‌رسد دو وظیفه در اولویت باشد یکی وظیفه آموزش و پرورش و مدیران آن است که اینجا خدمت مدیران مدارس اعلام می‌کنم که باور کنید که به همیاری، همکاری، همفکری و هم‌رأیی شما نیاز داریم و اگر اولیا کمک کنند یقیناً ما امر تعلیم و تربیت را بهتر اداره می‌کنیم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: مسئله دوم نیز مربوط به اولیا است که بپذیرند که تربیت فرزندانشان اگر نگوییم اولویت اول خانواده‌ها، حداقل باید بگوییم در اولیت امور مربوط به هر خانواده‌ای است و اولیا مشارکت و کمک کنند و کمک‌های فکری، تخصصی، مهارتی و مشاوره‌هایی که به ما خواهند داد می‌تواند در ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت موثر باشد.

وی اضافه کرد: در یک جمله عرض می‌کنم که پیوند اولیاء و مربیان رمز اساسی در تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان است.

فانی در خصوص رفع مشکل معلمان ایرانی در امارات افزود: گزارشی که بنده دارم این است که مشکل حل شده است اما همچنان پیگیر هستیم.

وی در خصوص اینکه آزادسازی معلمان به قید ضمانت در امارات و اینکه آیا بقیه معلمانی که در آنجا هستند می‌توانند نگرانی در این خصوص نداشته باشند، گفت: ان‌شاءالله پیگیری‌های لازم انجام می‌شود تا مشکلی پیش نیاید.