~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری ایسنا  حدود 52.2 میلیون نفر در آمریکا با مشکل آرتروز روبه‌رو هستند. مطالعات جدید نشان داده است یوگا می‌تواند به افراد مبتلا به آرتروز و روماتیسم کمک کند. بررسی‌های انجام شده در این زمینه در دانشگاه جان هاپکینز در مجله «روماتیسم شناسی» منتشر شد.

یوگا ورزشی برای ذهن و جسم است که با کنترل تنفس و حرکات کششی انجام می‌شود. این ورزش به کاهش استرس و اضطراب کمک می‌کند. پیش از این مشخص شده بود که انجام یک حرکت یوگا به مدت 90 ثانیه در روز باعث بهتر شدن حالت ستون فقرات افرادی می‌شود که انحراف ستون فقرات دارند.

یوگا باعث افزایش کیفیت زندگی بیماران مبتلا به سرطان سینه نیز می‌شود. یوگا به عنوان یک درمان برای بعضی از بیماران استفاده می‌شود. حدود یک دهم افراد در آمریکا برای افزایش آمادگی جسمانی و سلامت یوگا انجام می‌دهند.

یک پنجم مردم آمریکا مبتلا به آرتروز هستند و بیشتر آنها زیر 65 سال سن دارند. آرتروز یکی از دلایل اصلی مشکلات حرکتی است. این بیماران هیچ درمانی ندارند. مرکز جلوگیری و کنترل بیماری‌ها توصیه کرده است که افرادی که مبتلا به آرتروز هستند حداقل هر هفته 75 دقیقه ورزش شدید هوازی و یا 150 دقیقه ورزش هوازی با شدت متوسط انجام دهند. با این حال 90 درصد افرادی که آرتروز دارند به این توصیه‌ها عمل نمی‌کنند زیرا در ناحیه مفاصل احساس درد و سختی می‌کنند.

یکی از محققان می‌گوید یوگا ورزشی مناسب برای افراد مبتلا به آرتروز است زیرا این ورزش فعالیت فیزیکی را با مراقبت همراه کرده است. یوگا سلامت ذهن و جسم را تا 20 درصد افزایش می‌دهد. برای بهتر درک کردن فواید یوگا، محققان 75 فرد بدون فعالیت را که بیش از 18 سال سن داشتند مورد بررسی قرار دادند. این افراد یا به آرتروز یا به روماتیسم مبتلا بودند.