به گزارش پارس به نقل از ایسنا، زنان در این شرایط اغلب حتی از ورزش کردن نیز می‌ترسند در حالی که به توصیه کارشناسان ۳۰ دقیقه حرکات ورزشی و آنچه موجب شادی می‌شود، برای زنان در دوره حاملگی فواید بسیاری دارد. پزشکان راهکارهای زیر را برای داشتن بارداری سالم‌تر و آسان‌تر به جای بی‌تحرکی و انجام کارهای تکراری توصیه می‌کنند:

- ورزش کنید
برای خانم‌های باردار بهانه‌های زیادی برای ورزش نکردن وجود دارند اما ورزش در این دوران فواید بسیاری از جمله درد کمتر، روحیه بهتر، وزن متناسب و همچنین انجام سریع‌تر و راحت‌تر کارها را به همراه دارد.

- ماساژ را فراموش کنید
ماساژ دست‌ها و پاها خستگی را رفع کرده و احساس طراوت و شادابی بیشتری به شما می‌دهد.

- یوگا تمرین کنید
حرکات یوگا نه تنها استرس را کاهش می‌دهند بلکه انجام این تمرینات در طول دوره بارداری تنفس شما را بهتر کرده و احساس راحتی بیشتری به شما می‌دهد. با این حال از انجام تمرینات سنگین یوگا اجتناب کنید.

- در کلاس‌های آموزشی زایمان شرکت کنید
تفکرات و باورهای غلطی که درباره زایمان وجود دارد با استرس‌هایی همراه است اما در صورتی که در این باره اطلاعات صحیح علمی پیدا کرده و بدانید که چه اتفاقی در حال رخ دادن است و شما باید چه کاری انجام دهید اضطراب شما از بین می‌رود. شرکت در کلاس‌های مادران باردار بدون شک اعتماد به نفس بیشتری به شما می‌دهد.

- لباس بخرید
با توجه به اینکه سایز و وزن بدن در دوران بارداری تغییر می‌کند خریدن لباس می‌تواند در کنار کاربردی بودن، روحیه شما را بهتر کند.

- وعده‌های غذایی متنوع مصرف کنید
با توجه به اینکه زنان باردار در سه ماهه دوم و سوم بارداری باید ۳۰۰ تا ۵۰۰ کالری جذب کنند مصرف غذاهای مقوی اهمیت بسیار دارد. پیشنهاد پزشکان، عسل و دارچین است. غذاهای مغذی نه تنها انرژی مورد نیاز بدن را تامین می‌کنند بلکه غذای مورد نیاز جنین را نیز فراهم می‌سازد.

- از خستگی شکایت نکنید
با توجه به فعل و انفعالاتی که در بدن زنان باردار رخ می‌دهد، آنها بیشتر احساس خستگی می‌کنند و اغلب از خستگی شکایت دارند. گاهی تنها راه برای کاهش خستگی استراحت و خوابیدن است پس به جای اینکه از خستگی شکایت کنید هر زمان که احساس نیاز کردید، استراحت کنید و از آن لذت ببرید.