به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس سیدرضا افتخاری ، در خصوص اینکه علت همراهی علی صانعی با تیم ملی فوتسال بانوان در مالزی چه بوده تاکید کرد: صانعی پیش از اینکه به عنوان مدیر فنی در تیم ملی فوتسال آقایان انتخاب شود به عنوان مشاور فنی با تیم ملی فوتسال بانوان همکاری می‌کرد البته او حکمی از سوی کفاشیان نداشت.

وی در مورد اینکه آیا قرار است این همکاری همچنان ادامه داشته باشد، گفت: خیر. پس از اینکه صانعی به ایران بازگردد تمرکزش روی تیم ملی فوتسال آقایان خواهد بود و با بانوان همکاری نمی‌کند.

رئیس کمیته فوتسال در خصوص حضور تیم ملی در رقابت‌های گرندپریکس تاکید کرد: ما قول داده‌ایم که در این رقابت‌ها شرکت کنیم. هرچند حضورمان در این رقابت‌ها سخت و دشوار بود اما با توجه به حرمتی که برای ترابیان قائلیم به جابری گفتم که زمانی را برای حضور در این مسابقات خالی کند و برنامه دیگری را تغییر دهد و ما قطعا دراین مسابقات حاضر خواهیم شد.

افتخاری در مورد اینکه شنیده می‌شود قصد دارد مسائل فوتبال ساحلی را زیر نظر بگیرد تاکید کرد: در این مورد باید فدراسیون تصمیم بگیرد اما آن چیزی که مشخص است این است که فوتسال و فوتبال ساحلی در همه جا زیر نظر یک کمیته فعالیت می‌کنند. من تاکنون پیشنهادی در این زمینه ندادم. نه اینکه از پس کار آن برنیایم بلکه چون انتظارات ما نسبت به امکاناتی که داریم بیشتر است صحبتی در این باره انجام نداده‌ام.

وی در خصوص عدم حضور تیم کاشی نیلو در هفته گذشته تاکید کرد: اگر تیمی عذر موجه داشته باشد می‌توانیم بازی را تکرار کنیم یعنی مثلا اتوبوس آنها در مسیر راه خراب شده باشد یا با این مشکلات روبرو شده باشند اما وقتی تیمی بدون عذر موجه در مسابقات حاضر نمی‌شود امتیاز به حریف می‌رسد.

افتخاری در مورد اینکه گفته بود سرمربی تیم امید تغییر خواهد کرد اما گویا همچنان ناظم‌الشریعه به کار خود ادامه می‌دهد تصریح کرد: تیم امید در حال حاضر کاری ندارد. در زمان خسوس هم همین افراد کارها را دنبال می‌کردند. با توجه به اینکه برنامه تیم ملی امید در سال 2017 خواهد بود درواقع شروع کار این تیم از سال 2016 است. هم‌اکنون بحث استعدادیابی و شناسایی بازیکنان صورت می‌گیرد که توسط این مربیان و همچنین مربیان استان‌ها صورت می‌گیرد.

رئیس کمیته فوتسال در خصوص پخش رقابت‌های لیگ برتر از تلویزیون گفت: این موضوع مربوط به مسائل مالی می‌شود. در شرایط فعلی توانایی چنین کاری را نداریم. من با شرکت‌های زیادی صحبت کردم اما آنها حاضر به پذیرش این موضوع نشدند. امیدواریم در آینده بتوانیم اسپانسری را پیدا کنیم تا این موضوع هم حل شود.

وی در مورد شرایط تیم ملی فوتسال گفت: آن چیزی که انتظار دارم این است که از تیم ملی حمایت شود. نیازی نیست از من حمایت صورت گیرد اما دوست دارم تمام مربیان و کارشناسان تیم ملی را مورد حمایت قرار دهند و الله اگر قهرمان شویم نمی‌گویم کار من بوده است. قهرمانی فوتسال باعث خوشحالی مردم می‌شود و ما هم دنبال این موضوع هستیم. به دنبال این نیستم که بگویم کاری انجام داده‌ام. من آنقدر قهرمانی آورده‌ام که نیازی ندارد این مسائل را بگویم چه زمانی که سرپرست، نایب‌رئیس و یا دبیرکل بوده‌ام. برای من مهم این است که مردم خوشحال شوند.