~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری مهر محمد ناظم الشریعه در خصوص اعضای کادرفنی تیم ملی فوتسال گفت: با توجه به برخی مشکلاتی که در چند سال اخیر در فوتسال وجود داشت سعی کردیم از کسانی که کمتر در حاشیه بوده‌اند استفاده کنیم. البته حضور این افراد در لیگ برتر از دیگر الویت‌های ما بود و بدون شک عملکرد فنی آنها در انتخاب‌شان جایگاه ویژه‌ای داشت.

وی ادامه داد: هاشم‌زاده که در دوسال گذشته کمک نخست خسوس بود و پیش از این کاپیتان تیم ملی هم بوده است، صانعی هم دو دوره سرمربی تیم ملی فوتسال ایران بوده و در زمان وی هم در مسابقات آسیایی و هم مسابقات جام جهانی حضور داشتیم و تجربه بالا و گرانبهایی دارد. بسیار حائز اهمیت است که صانعی از دوستان بسیار خوب من است و تفکرات ما در یک مسیر قرار دارد و مجموعه این موارد باعث می‌شود تا بتوانیم به اهداف خود برسیم.

ناظم الشریعه درباره شرایط پیش روی تیم ملی فوتسال بیان کرد: به هیچ وجه کار آسیانی نداریم و بطور مثال ازبکستان که میزبان مسابقات آسیایی و مقدماتی جام جهانی است و حدود یکسال در اردو بسر می‌برد. ژاپن و تایلند هم که هیچ موقع بی کار نشستند و همواره برنامه‌های خود را اجرایی کرده‌اند. البته می‌دانیم که همه از ما توقع قهرمانی آسیا را دارند و فکر می‌کنم بتوانیم با کمک اعضای کادر فنی، بازیکنان و مسئولان این اتفاق را رقم بزنیم.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که بازیکنان مدنظر وی برای دعوت به تیم ملی چه کسانی هستند، گفت: با توجه به زمانی که در اختیار داریم نمی توانیم تغییرات بزرگی ایجاد کنیم. در واقع بزرگترین مشکل ما کمبود وقت است و بازی‌های لیگ هم به دلیل شرکت در تورنمنت‌ها از این پس هر پنج روز برگزار می‌شود. نخستین کاری که انجام می‌دهیم حضور در ورزشگاه و دیدن بازی‌های از نزدیک است و سعی می کنیم سه یا چهار روز پیش از بازی دوستانه با روسیه اردوی تیم ملی برگزار کنیم.

وی افزود: در بحث دعوت بازیکنان هم فراخوانی بازیکنانی که آمادگی بیشتری دارند الویت اصلی ما است و برای چند دیدار دوستانه آتی هم برهمین اساس بازیکنان را فراخوانی خواهیم کرد. البته نباید فراموش کرد که نقش اصلی را باشگاه‌ها دارند و به همین دلیل روی بازیکنان باشگاهی هم دقت زیادی خواهیم داشت بطوری که روز گذشته بازی بین تیم‌های گیتی پسند و تاسیسات دریایی را از ندیک در ورزشگاه دنبال کردم.

ناظم الشریعه در ادامه درباره برنامه‌های تیم ملی تشریح کرد: امروز نشستی را با افتخاری برگزار خواهیم کرد. البته پیش از این برنامه‌هایم را در نشست کمیته فوتسال و کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی ارائه کرده‌ام. یکی از مهمترین مسائل پیگیری برنامه‌های تیم امید است و با توجه به حضور تیم امید روسیه به همراه تیم بزرگسالانش در ایران، از همین هفته اردوی تیم امید به مدت دو هفته پشت سر هم را برگزار می کنیم  و پس از آن اردوی تیم ملی بزرگسالان را پیگیری می کنیم و در نهایت هم که بازی با تیم ملی روسیه را انجام خواهیم داد.

وی همچنین با اشاره به نیاز به همدلی جامعه فوتسال در شرایط کنونی گفت: من در حال حاضر نماینده همه مربیان ایرانی در تیم ملی هستم، بدون تعارف هیچ ادعایی ندارم و از نظرات و پیشنهادات هر کسی که بتواند ما را در رساندن تیم ملی فوتسال به جایگاه اصلی خود یاری کند استقبال می کنم. حدود بیست مربی از بین لیگ های برتر و فوتسال لیاقت حضور در سمت سرمربیگری تیم ملی فوتسال را دارند و از همه نظرات آنها استفاده خواهیم کرد، بدون شک نیاز به هدلی همه آنها و بطورکلی جامعه فوتسال کشور داریم چراکه دیگر فرصتی برای هجمه و ایجاد حواشی باقی نماینده و فصل جدیدی در نتایج تیم ملی را باد رقم بزنیم.

سرمربی تیم ملی درخصوص دریافت دعوت نامه مسابقات گرندپریکس برزیل افزود: اینکه برای این مسابقات دعوت می شویم بسیار خوب است. ترابیان نقش زیادی در دعوت برزیلی ها از تیم ملی فوتسال ایران داشته و حتی اگر شده تیم ملی ب را عازم این بازیهای کنیم باید در آن شرکت کنیم. گرندپریکس یک برند است و حضور تیم ملی ایران در این مسابقات عل‌یرغم مشکلات هزینه ای که از آن آگاهی داریم بسیار به آینده فوتسال کمک خواهد کرد.

وی یادآور شد: ما فقط ۲۸ روز پس از پایان لیگ فرصت برای آماده سازی بازیکنان داریم. لیگ فشرده است و امکان فشار آوردن به بازیکنان را نداریم بخصوص که تعامل با باشگاه ها از مواردی است که همواره به آن اعتقاد داشته ام و آن را مدنظر قرار خواهم داد. همینطور متقابلا از باشگاه ها هم توقع حمایت همه جانبه از تیم ملی فوتسال کشورمان را دارم.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که جایگاه فعلی فوتسال ایران را چگونه ارزیابی می‌کند، بیان کرد: بدون شک اولین هدف ما باید بازگشت به شرایط قبلی فوتسال ایران در آسیا باشد. معتقدم دو سال گذشته روند نزولی داشته ایم و بطور مثال قهرمانی آسیا که همواره در اختیار تیم ملی فوتسال ایران بوده را از دست داده ایم. البته در دوره خسوس اتفاق مثبتی مانند جوانگرایی هم انجام شده اما همه تلاش خود را برای آقایی مجدد در آسیا بکار خواهیم گرفت.