~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری ایسنا مرتضی محصص درباره بازی الاهلی و نفت گفت: در بازی نفت با الاهلی در تهران مهاجم این تیم مصدوم بود و چهارشنبه هم ایمان مبعلی نتوانست در ترکیب تیم باشد و منصوریان حق دارد بدون مبعلی بازیساز آنچنان بازیکن باتجربه‌ای در تیم نداشته باشد.

وی ادامه داد: تیم شش دانگ آماده نبوده و فکر می‌کنم یک مقدار مشکلات داخلی هم داشتند همچنان که در خبرها هم بود تمرین تیم نفت تعطیل شده که می‌توانست روی نتیجه تاثیرگذار باشد.

محصص با بیان اینکه باید دنبال راهکار برای بهبود وضعیت تیم بود، تصریح کرد: متاسفانه ما هر وقت شکست می‌خوریم بیشتر به فکر آن شکست می‌مانیم در صورتی که باید به فکر راهکارهایی باشیم که دیگر آن شکست تکرار نشود. باید از شکست نفت درس بگیریم.

این کارشناس فوتبال با یادآوری این موضوع که نفت تنها نماینده کشورمان در آسیا بود گفت: اگر ما در ادامه درست برنامه‌ریزی کنیم باید در دوره‌ی بعد دو نماینده از ایران به آسیا برود و حتی بتوانند تا مرحله نیمه نهایی هم برسند.

وی ادامه داد: ما باید برنامه و تفکر داشته باشیم و با آرامش به پیاده کردن برنامه‌ها بپردازیم نباید عجله کنیم و چشم به قهرمانی بدوزیم، تیم‌های باشگاهی ما باید چند سال کار کنند و تجربه باز‌ی‌های بین‌المللی داشته باشند. باید بدانیم بازی‌های جام باشگاه‌های آسیا با بازی‌های لیگ خودمان فرق می‌کند چون حساسیت بازی‌ها خیلی بیشتر است.

محصص درباره بازیکنان تیم الاهلی نیز گفت: الاهلی بدون مهره‌های برزیلی‌اش کاملا متفاوت است و حتی باید بگویم این تیم بدون مهره‌های خارجی‌اش یک تیم کاملا عادی است.

او افزود: در حال حاضر ما بودجه‌ای برای خرید مهره‌های بزرگ و تاثیرگذار خارجی نداریم از طرفی مشکلات داخلی تیم زیاده شده است البته من هنوز هم نفت را تیم خوبی می‌بینیم اگر چه سال گذشته قوی‌تر بود، امسال از نظر عملکرد آنچنان مطلوب نبوده ولی من با درایتی که در منصوریان می‌بینم مسلما برای آینده‌ تیم برنامه‌ریزی خواهد کرد و حالا که در آسیا بازی ندارند و فقط در لیگ داخلی بازی خواهند کرد عملکردشان در لیگ داخلی بهتر می‌شود چون تمرکز تیم بیشتر خواهد شد.

محصص تاکید کرد: تیم‌های شرکت کننده ایرانی در باشگاه‌های آسیا احتیاج به یک فضای بین‌المللی دارند. تمام تیم‌های عربی، ژاپنی و کره‌ای همه بازی‌های دوستانه قبل از بازی‌های اصلی دارند.

وی درباره مصدوم بودن ایمان مبعلی گفت: نبود بازیکنی مثل مبعلی روی انتقال‌ها از دفاع تا حمله نه تنها در تیم نفت بلکه برای تیم ملی هم تاثیر گذاشته است. من با علی چینی، محمد خرمگاه و علیرضا منصوریان آشنا هستم و قطعا تا پایان لیگ نفت در جایگاه بهتری خواهد بود.

او درباره باشگاه پرسپولیس و عملکرد این تیم نیز تشریح کرد: تا پایان لیگ ما راه زیادی داریم. تازه هفته ششم را پشت سر گذاشته‌ایم. برانکو مربی معتبری است و در آینده نتایج خوبی خواهد گرفت. فوتبال بازی درصدها است. باید دید که از چند درصد از فرصت‌ها استفاده شده است. من فکر می‌کنم درصدهای استفاده از فرصت‌های پرسپولیس نسبت به بازی اولش بهتر شده است. بازی با سایپا را هم آن طور که من شنیده‌ام باید می‌برد ولی این بازی را واگذار کرد و این باخت هم بحث همان درصدها است.

محصص ادامه داد: من فکر می‌کنم پرسپولیس در بعد حمله باید بیشتر کار کند و البته این موضوع را برانکو به خوبی می‌داند. من خیلی امیدوارم به پرسپولیس. پرسپولیس با این جوان‌ها و با این کادر فنی عاقبت بسیار خوبی دارد. باخت برای همه است و همه تیم‌ها امکان دارد ببازند. ما در همین فصل بازی‌های خوبی را هم از پرسپولیس به یاد داریم. امیدوارم نه تنها پرسپولیس بلکه دیگر باشگاه‌ها هم عملکرد بهتری داشته باشند و بخصوص در زمان حمله تیم‌ها شاهد نمایش‌های بهتری باشیم چون عملکرد تیم‌های باشگاهی ما تاثیر مستقیم روی تیم ملی ما دارد.

وی ادامه داد: ما باید به خصوص در زمان حمله از خلاقیت بیشتری برخوردار باشیم آموزش حمله به مراتب از آموزش دفاع سخت‌تر است چون حمله احتیاج به خلاقیت و کار گروهی دارد.

وی در پاسخ به اینکه آیا نیاز است پرسپولیس علاوه بر بازیکنان جوانش بازیکنان باتجربه بیشتری داشته باشد، گفت: اگر پرسپولیس امکان آوردن بازیکن خوب خارجی را دارد و می‌تواند هزینه‌اش را پرداخت کند خوب است که این کار را کند. پرسپولیس به خصوص با آوردن هافبک تهاجمی و هافبک دفاعی می‌تواند عملکرد بهتری داشته باشد. البته صحبت درباره این موضوع راحت است و خود برانکو است که باید تشخیص دهد که می‌تواند با این بازیکنان موفق باشد یا خیر.