تیم های نفت، سپاهان، ذوب آهن، فولاد، ملوان، گسترش، پدیده و سایپا از کاپیتان های اول لیگ گذشته خود استفاده می کنند، استقلال و سیاه جامگان از بازیکنان قدیمی و مجددا به تیم پیوسته خود استفاده خواهند کرد و پرسپولیس نیز در صورت جدایی کاپیتانش، از نفر دوم خود در این سمت استفاده خواهد کرد. مابقی تیم ها هنوز کاپیتان های خود را نشناخته اند.


تیم هایی با پرچم دار

*سپاهان: محرم نویدکیا

قهرمان فصل گذشته لیگ برتر، از جمله تیم هایی که حالا حالاها دغدغه کاپیتانی نخواهد داشت چرا که به غیر محرم نویدکیا، هادی عقیلی، احسان حاج صفی، رحمان احمدی، حسین پاپی، شهاب گردان از باسابقه های این تیم محسوب می شوند که می توانند بازوبند را به بازو ببندند.

*نفت تهران: علی عزتی
نفتی ها نیز امسال توانستند رضایت کاپیتان خود را به دست بیاورند و با وی به تمدید قرارداد بپردازند، هرچند وحید حمدی نژاد، ایمان مبعلی(در صورت تمدید) و علیرضا بیرانوند بازیکنان دیگری هستند که بعد از عزتی می توانند بازوبند را بر بازو ببندند.

*ذوب آهن: مهدی رجب زاده
یکی از باسابقه ترین بازیکنان حاضر در لیگ برتر، در لیگ پانزدهم نیز بازوبند سرگروهی سبزپوشان اصفهانی را خواهد بست، البته پس از او قاسم حدادی فر، اسماعیل فرهادی(در صورت حضور در میدان) نیز از بازیکنان با سابقه ذوبی ها خواهند بود.

*فولاد خوزستان: مهرداد جماعتی
با به توافق رسیدن دفاع چپ باسابقه فولادی ها، کاپیتان سال گذشته این تیم، یعنی مهرداد جماعتی در تیم حفظ خواهد شد، ضمن اینکه اسماعیل شریفات نیز قرارداد خود را با سرخپوشان اهوازی تمدید کرده است و کاپیتان دوم این تیم خواهد بود.

*استقلال تهران: سیدمهدی رحمتی
با توافق دوباره رحمتی و استقلالی ها، این تیم به طور یقین کاپیتان اول خود را شناخته است، البته پس از وی خسرو حیدری را می توان کاپیتان دوم آبی ها دانست، در این فصل و با جدایی صادقی، عنایتی و ... می توان گفت استقلالی ها کاپیتان های فصل خود را به همراه نخواهند داشت.

*سایپا: ابراهیم صادقی
سایپا نیز از دیگر تیم حاضر در لیگ برتر است که هرگز نگرانی سردرگمی در تعیین کاپیتان را نخواهد داشت چرا که از چندین بازیکن باسابقه در ترکیب خود استفاده می کند، ابراهیم صادقی کاپیتان اول خودروسازان به مانند چند سال اخیر است، پس از وی می توان از مجید ایوبی، محسن ارزانی(در صورت حضور در ترکیب)، ابراهیم شکوری، روزبه شاه علیدوست و ... نام برد.

*پرسپولیس: محمد نوری (در صورت توافق)، هادی نوروزی
در صورت جدایی محمد نوری، کاپیتان فصل پیش سرخپوشان، هادی نوروزی با تمدید قرارداد خود، قطعا کاپیتان اول سرخپوشان خواهد بود، ضمن اینکه محسن بنگر را نیز می توان کاپیتان دوم سرخپوشان در لیگ پانزدهم قلمداد کرد.

*پدیده: مجتبی روشنگر
این تیم که هنوز کادر مربیان خود را به طور کامل نشناخته است، با تمدید قرارداد گلر اول این تیم، یعنی محسن روشنگر به نوعی کاپیتان فصل آینده خود را مشخص کرده است.

*گسترش فولاد تبریز: مرتضی اسدی
مرتضی اسدی، مدافع آبی پوشان تبریزی، با تمدید قرارداد خود، سال آینده نیز می تواند به عنوان کاپیتان اول گسترشی ها، در ترکیب این تیم حضور پیدا کند، البته با پیوستن محمد نصرتی به این تیم می توان وی را به نوعی به عنوان کاپیتان دوم این تیم دانست.

*ملوان بندرانزلی: پژمان نوری
پژمان نوری را می توان امسال هم کاپیتان اول بندرنشینان دانست، البته بازیکنان با سابقه دیگری نیز در جمع ملوانان حضور دارند که در صورت تمدید قرارداد می توانند سرگروه های دیگر این تیم باشند، مازیار زارع، سیدجلال رافخایی، سعید یوسف زاده از این جمله بازیکنان هستند.

*سیاه جامگان: رضا عنایتی
مشهدی های تاره به لیگ برتر پیوسته، با اولین خرید رسمی خود، بازیکن دارای بازوبند را در ترکیب این تیم برای لیگ پانزدهم مشخص کرد. رضا عنایتی، یقینا سرگروه سیه جامگان در مسابقات لیگ برتر خواهد بود.

ترکیب های بی سرگروه

*تراکتورسازی تبریز
پس از جدایی حتمی مهدی کیانی و آندرانیک تیموریان، تراکتورسازان کاپیتان های اول و دوم خود را از دست دادند و از بین بازیکنان حاضر، شاید بتوان محمد ایرانپوریان را کاپیتان فعلی آنها دانست اما تا پایان زمان نقل و انتقالات و البته تعیین سرمربی این تیم صبر کرد تا تکلیف سرگروهی سرخپوشان تبریزی مشخص شود.

*صبا قم
قمی ها که هنوز تکلیف تیم خود را نمی دانند، کمی غیرمعمول است که تکلیف کاپیتانی خود را بدانند، بنابراین باید صبر کرد و دید وضعیت به چه صورت پیش خواهد رفت و چه بازیکنانی با این تیم تمدید خواهند کرد و یا به عضویت صبایی ها درخواهند آمد.

*استقلال خوزستان
تیمی که در فصل گذشته، سه کاپیتان به نام های عبدالهادی خنیفر، محمدرضا مهدوی و سیدمهدی سیدصالحی داشت، هنوز از وضعیت بازیکنان خود خبر ندارد و بنابراین نمی توان تصور کرد که بازوبند سرگروهی این تیم را کدام بازیکن بر بازو خواهد بست.

*پیکان
پس از جدایی سیدمهدی رحمتی و محمد نصرتی از این تیم، پیکانی های احتمالا تازه به لیگ برگشته، هنوز کاپیتان خود را نشناخته اند و باید تا تعیین تکلیف وضعیت نهایی این تیم صبر کرد.

*استقلال اهواز
آبی پوشان قدیمی اهواز که احتمالا با نهایی شدن خرید سهمیه فولادنوین پس از سال ها به لیگ برتر پا خواهند گذاشت هنوز هیچ ردی از کاپیتان سال آینده خود نشان نداده اند چرا که از نظر استفاده از بازیکنان، آنها یقینا دچار تغییر و تحولات گسترده ای خواهند شد.