~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری مهر محمد ناظم‌الشریعه درباره انتخابش به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتسال ایران با بیان مطلب فوق اظهار کرد: من نماینده تمام مربیانی هستم که در فوتسال زحمت می‌کشند. ما می‌خواهیم با تعامل با تمام مربیان دیگر، کارمان را در تیم ملی پیش ببریم.

نمی‌توانم به باشگاه‌ها لطمه بزنم

وی ادامه داد: متاسفانه از این هفته مسابقات لیگ هر پنج روز یکبار برگزار می‌شود. ما نمی‌توانیم به خاطر تیم ملی از الان به باشگاه‌ها لطمه بزنیم و اردوهای هفتگی برگزار کنیم. برای همین چند روز مانده تا شروع دیدار تدارکاتی با روسیه، اردوی تیم ملی را تشکیل می‌دهیم. هرچند کار سختی داریم ولی بهترین و آماده‌ترین بازیکنان را به تیم ملی دعوت خواهیم کرد تا مقابل روسیه بازی آبرومندی را برگزار کنیم.

اعلام فهرست ۱۸ نفره تیم ملی در پایان این هفته

سرمربی تیم ملی فوتسال در پاسخ به این سئوال که «آیا همان فهرست ۲۵ نفره‌ای که وحید شمسایی اعلام کرده بود را مجددا اعلام می‌کند یا لیست جدیدی مدنظر دارد؟» تاکید کرد: به دلیل اینکه تا جام ملتها وقت کمی باقی مانده است، نمی شود کار خاصی کرد. من از همه معذرت می‌خواهم ولی باید بگویم یک لیست ۱۸ نفره را بعد از مسابقات این هفته لیگ اعلام می‌کنم و کار را با همین بازیکنان شروع خواهیم کرد.

اعلام برنامه کامل تیم ملی برای بازی با روسیه و ایتالیا

وی درباره زمان آغاز اردوهای تیم ملی فوتسال، تاکید کرد: نمی‌توانیم منافع باشگاه‌ها را نادیده بگیریم ولی از یک طرف وقت کافی هم نداریم. بر همین اساس برای احترام به باشگاه‌ها، اردوی تیم ملی قبل از بازی با روسیه در تاریخ ۱۴ مهرماه آغاز می‌شود و روزهای هجدهم و نوزدهم به مصاف روسیه خواهیم رفت. بعد از آن بازیکنان دو روز استراحت می‌کنند و از بیست و یکم تا بیست و ششم برای بازی با ایتالیا اردوی دیگری را تشکیل می‌دهیم و سپس عازم این کشور خواهیم شد و احتمالا در تاریخ ۳۰ مهرماه به ایران بر می‌گردیم.

کار سختی داریم

سرمربی تیم ملی درباره اینکه هدفگذاری‌اش با تیم ملی در جام ملتهای آسیا چیست، گفت: هیچکس از ایران چیزی جز قهرمانی نمی‌خواهد. مگر می‌شود به چیزی جز قهرمانی برای ایران فکر کرد؟ ولی هیچکس به شرایط و زمان کمی هم که داریم نگاه نمی‌کند. به هر حال کار در این وضعیت سخت است ولی تلاش می‌کنم با کمک سایر مربیان در لیگ و همکارانم در تیم ملی، کار را جلو ببریم.

قول قهرمانی نداده‌ام

ناظم الشریعه در پاسخ به این سئوال که «آیا قول قهرمانی در جام ملتهای آسیا را به فدراسیون فوتبال داده است؟» تصریح کرد: خیر، من به جایی قول قهرمانی نداده‌ام ولی همانطور که گفتم تمام تلاشمان در همین راستا خواهد بود.

از سال ۸۲ مربی تیم امید بودم

سرمربی تیم ملی فوتسال در پایان با اشاره به انتقادهایی که نسبت به تجربه کم او و نداشتن سابقه فوتسالی وی می‌شود، گفت: افتخارم این است که تاکنون بیش از ۲۰ بازیکن به تیم‌های ملی مختلف معرفی کرده‌ام. از سال ۱۳۸۲ مربی تیم فوتسال امید ایران بودم. همینطور از اولین دوره مسابقات فوتبال سالنی بازیکن بودم و در اولین تیم فوتبال المپیک ایران در زمان حسن حبیبی به این تیم دعوت شدم.