به گزارش پارس ، به نقل از فارس، به فینال که صعود کردند آنقدر برای کسب اولین گردن آویز فوتسال کشور خوشحال بودند که قابل توصیف نبود. انگیزه فوق العاده برای حضور در اولین فینال داشتند، آن هم مقابل ژاپن که عنوان قهرمانی آسیا را یدک می کشید. تیم ملی فوتسال بانوان ایران که پیش از این در مدت زمان حضورش در بازی های داخل سالن، عنوانی بهتر از چهارمی نداشت، در این دوره با ارائه بازی های خوب و بدون شکست راهی فینال شد تا شاید انتقام شکست ۲ بر یک از این حریف قدرتمند را در جام جهانی کوچک بگیرد، اما در آخرین لحظات وقت های اضافه این اتفاق رخ نداد و ملی پوشان باز هم با نتیجه مشابه جام جهانی کوچک مدال نقره بازی ها را از آن خود کردند.

• بردهای متوالی و صعود به فینال

مسابقات فوتسال بانوان در بازی های داخل سالن آسیا در اینچئون کره جنوبی، ۳ روز پیش از افتتاحیه بازی ها آغاز شد و ملی پوشان ایران در اولین دیدار مقابل مالزی قرار گرفتند و با نتیجه ۶ بر صفر به برتری رسیدند. این پیروزی تنها به این مسابقه ختم نشد و شاگردان مظفر در دیگر مسابقات گروهی خود مقابل تایلند، هنگ کنگ و ویتنام به برتری رسیدند و با اقتدار به نیمه نهایی صعود کردند. در این مرحله نیز باز بانوان فوتسالیست ایران بودند که در بازی با اندونزی پیروزی را از آن خود کردند تا برای اولین بار کسب مدال نقره در طول تاریخ ورزش ایران برای بانوان فوتسالیست قطعی شود، اما ملی پوشان به نقره هم قانع نبودند و به گفته مظفر سرمربی تیم ملی، بازیکنان تشنه موفقیت بودند و به این زودی ها هم سیراب نمی شدند.

بازی با ژاپن در واقع نوعی انتقام از حریف سرسخت ایران محسوب می شد تا علاوه بر پیروزی، قهرمانی نیز کسب شود. اولین گل ایران در این بازی توسط نسیمه غلامی وارد دروازه حریف شد تا همه چیز برای کسب مدال طلا مهیا شود، اما در نیمه دوم ژاپنی ها گل تساوی را به ثمر رساندند تا بازی در وقت های معمول با تساوی یک بر یک به پایان برسد. در وقت های اضافه هم هر دو حملات زیادی را روی دروازه ها ایجاد کردند و چند موقعیت مسلم گلزنی برای ایران از دست رفت تا در فاصله یک دقیقه و نیم مانده به پایان وقت اضافه نیمه دوم، ژاپن گل برتری را به ثمر رساند و آه از نهاد همه ایرانی ها بلند شد و در این فاصله هم کاری از دست بازیکنان ایران برنیامد تا بازی با نتیجه ۲ بر یک به پایان برسد و عنوان قهرمانی را از آن خود کند.

• ۲۰ ماه تلاش برای حضور در بازی های داخل سالن آسیا

شاگردان مظفر از حدود ۲۰ ماه پیش اردوهای خود را با هدف روی سکو رفتن در بازی های داخل سالن آسیا آغاز کردند و حتی جام جهانی کوچک در پرتغال را نیز نوعی بازی های مقدماتی برای حضور در این بازی ها می دیدند. پس از آن تیم ملی در تورنمنتی در روسیه شرکت کرد که همین بازی های تدارکاتی باعث شد تا آشنایی بانوان با حریفان قدر آسیا و جهان بیشتر شود و این بار در بازی های داخل سالن دیگر ترسی از حریفان شرق آسیا دیده نشود. این بازی های تدارکاتی و اردوهای درازمدت سرانجام نتیجه داد و ملی پوشان ایران توانستند به عنوان نایب قهرمانی دست پیدا کنند، که ارزش آن کمتر از طلا نیست. با این عنوان، ملی پوشان ایرانی نشان دادند در فوتسال حرفی برای گفتن دارند و رقیبی جدی برای آسیایی ها به شمار می روند.

• دیگر وقت توجه مسئولان به فوتسال بانوان هم رسیده است

نکته قابل توجه و تامل در این بازی ها حضور مسئولان ورزشی ایران از جمله محمد علی آبادی و بهرام افشارزاده رئیس و دبیر کل کمیته ملی المپیک بود که بازی های بانوان را تماشا می کردند. بازی خوب بانوان ایرانی در این مسابقات به مقامات ورزشی ایران نشان داد که در صورت حمایت و سرمایه گذاری مناسب در بخش بانوان و اعتماد به آنها، ملی پوشان فوتسالیست هم شانس کسب مدال را دارند. قهرمانی در آسیا کم کم راه حضور در جمع برترین های جهان را باز می کند و این موضوع به توجه مسئولان ورزشی کشور نیازمند است.

فوتسال مردان ایران اکنون جایگاهش را در آسیا و بالاتر از آن در جهان پیدا کرده و دیگر وقت توجه به بانوان هم رسیده است که به دنبال قهرمانی در آسیا، جایگاه شان را در جهان هم پیدا کنند.