به گزارش پارس ، مهدی شربیانی در گفت وگو با فارس، درباره عملکرد فرنگی کاران در مسابقات جهانی گفت: با وجود کمبودها و کاستی هایی که وجود داشت، عملکرد به نسبت قابل قبولی داشتیم. خوشحالیم که برگ زرین دیگری در کارنامه و تاریخ کشتی فرنگی ثبت شد.

وی ادامه داد: نداشتن تورنمنت برون مرزی از یک طرف و از طرف دیگر قرعه های بد به تیم ما لطمه زیادی زد، شاید اگر کمی خوش شانس تر بودیم می توانستیم روی سکوی تیمی جهان هم برویم، البته من به قرعه اعتقادی ندارم، اما واقعیتی است که وجود دارد.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی با بیان اینکه با توجه به کمترین زمانی که کشتی گیران در اختیار کادر فنی بودند، نتایج قابل قبولی گرفتیم، گفت: از نتایج کسب شده راضی هستیم، هر چند که شاید اگر بچه های ما در چند تورنمنت برون مرزی شرکت می کردند و با تجربه بیشتری گام به این مسابقات می گذاشتند، مطمئناً نتایج بهتری می گرفتند.

شربیانی درباره عملکرد علی اکبری و بازگشتش به تشک کشتی بعد از دو سال دوری از رقابت های جهانی گفت: امیر کشتی گیری باهوش و جنگنده است که به خوبی به دستورات کادر فنی عمل می کند. وی انگیزه زیادی داشت و تنها برای کسب مدال به مجارستان رفته بود. علی اکبری مانند یک جنگجو ظاهر شد و تمام دنیا را محو هنرنمایی خود کرد. او بدون شک ستاره مسابقات بود و آینده سنگین وزن جهان متعلق به او است.

وی افزود: البته نعمت پور هم بسیار مقتدرانه کشتی گرفت، اما طلای سنگین وزن چیز دیگری است. علی اکبری از خودگذشتگی کرد و در حالی که می توانست پیشنهاد اغواکننده آذربایجانی ها را قبول کند، قید میلیاردها تومان را زد تا برای ایران و مردم کشورش افتخارآفرینی کند.

شربیانی درباره عملکرد علیاری به فارس گفت: علیاری کشتی گیر جوانی است و اولین مسابقه مهم دوران ورزشی اش را تجربه می کرد. در کشتی اول هم با وجود رویارویی با نفر سوم المپیک، تا لحظات آخر برنده بود، اما ناخودآگاه دستش در دوبنده حریف گیر کرد و داوران اخطار و امتیاز به نفع حریفش دادند که همین باعث شکست علیاری شد. او اگر به این کشتی گیر نمی باخت کار راحت تری داشت و می توانست به فینال برسد.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی خاطرنشان کرد: علیاری تا رده بندی، کشتی های قابل قبولی گرفت، اما در دیدار رده بندی جو سالن واقعاً سنگین بود و نتوانست توانایی هایش را به نمایش بگذارد.

تیم ملی کشتی فرنگی در چهل وچهارمین دوره رقابت های جهانی، موفق به کسب دو مدال طلا توسط طالب نعمت پور در ۸۴ و امیر علی اکبری در ۱۲۰ کیلو شد و عنوان چهارم تیمی را به خود اختصاص داد.