به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس در پایان مسابقات چهار وزن دوم رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان که از ساعت 21:30 شب گذشته (سه‌شنبه) به وقت تهران در لاس‌وگاس آمریکا آغاز شده بود، نفرات برتر اوزان 59، 71، 80 و 130 کیلوگرم مشخص شدند که طلاهای روز دوم به کوبا، آذربایجان و ترکیه (2 طلا) رسید.

نفرات اول تا ششم اوزان 59 و 130 کیلوگرم نیز موفق به کسب سهمیه المپیک شدند که فرنگی‌کاران کشورمان در 4 وزن دوم موفق به کسب سهمیه‌ای نشدند. نمایندگان کشورمان در 3 وزن اول 2 سهمیه توسط عبدولی و رضایی کسب کردند و در وزن 66 کیلوگرم زیدوند موفق به کسب سهمیه نشد.

تیم ایران نیز با کسب 23 امتیاز بعد از تیم‌های روسیه و آذربایجان در رده سوم تیمی قرار گرفت.

روسیه با یک طلا و 4 برنز و 45 امتیاز قهرمانی خود را پیش از برگزاری مسابقات وزن 85 کیلوگرم قطعی کرد. آذربایجان با وجود کسب نتایج نه چندان مطلوب در روز اول، در روز دوم با کسب یک مدال طلا، یک نقره و 31 امتیاز در مکان دوم قرار گرفت. اوکراین با یک مدال نقره، 2 برنز و 25 امتیاز سوم است. ایران هم با نقره رضایی، برنز قادریان و پنجمی عبدولی با 23 امتیاز چهارم است. قزاقستان با 2 برنز و 23 امتیاز پنجم است.

* رده‌بندی چهار وزن دوم به شرح زیر است:

59 کیلوگرم:

1- اسماعیل بوررو مولینا (کوبا) 2- روشن بایراموف (آذربایجان)‌ 3- وون چول یو (کره‌جنوبی) و لمات کبیسپایف (قزاقستان) 5- آرسن ارالی‌یف (قرقیزستان) و سوسلان دائوروف (بلاروس)... حمید سوریان هم به دعلت دیسکالیفه شدن عنوانی بدست نیاورد

71 کیلوگرم:

1- رسول چونایف (آذربایجان) 2- آرمن واردانیان (اوکراین) 3- آدام کوراک (روسیه) و زکریا (سوئیس) 5- تسمیر بردیف (بلاروس) و ماتیاس ماش (آلمان)... 14- افشین بیابانگرد (ایران)

80 کیلوگرم:

1- سلجوق سبی (ترکیه) 2- ویکتار ساسونوسکی (بلاروس) 3- یوسف قادریان (ایران) و لاشا گوبادزه (گرجستان) 5- آسخات دیلموخامدوف (قزاقستان) و صمت شیرداکوف (قرقیزستان)

130 کیلوگرم:

1- میجان لوپز نونز (کوبا) 2- رضا کایالپ (ترکیه) 3- بلال ماخوف (روسیه) و آلکساندر چرنیتسکی (اوکراین) 5- رابرت اسمیت (آمریکا) و صباح شریعتی (آذربایجان)... 26- مهدی علیاری (ایران)