به گزارش پارس به نقل از ایسنا اتحادیه جهانی کشتی، "کرم جابر" کشتی گیر سرشناس مصری که به غول چراغ جادو معروف است را به خاطر امتناع از تست دوپینگ، 2 سال از شرکت در هر گونه رقابت ورزشی محروم کرد.

اتحادیه جهانی کشی چند بار به کرم جابر هشدار داده بود که باید در تست دوپینگ شرکت کند اما هر بار این کشتی گیر سرشناس مصری سر باز زده بود و در نهایت هم این لجبازی او کار دستش داد و دو سال از شرکت در هر گونه رقابت ورزشی محروم شد.

یکی از اعضای فدارسیون کشتی مصر که نخواست نامش فاش شود در گفت و گویی که با خبرگزاری DPA آلمان داشت، گفت: پیش از این سه بار فدارسیون جهانی کشتی با ارسال نامه‌ای رسمی از ما خواست تا به جابر اعلام کنیم که در تست دوپینگ شرکت کند اما او هر بار بهانه می آورد و امتناع می‌ورزید و در نهایت هم با چنین محرومیتی مواجه شد.

این مسئول مصری ادامه داد: این محرومیت ضربه سنگینی برای ورزش مصر است چرا که کرم جابر خود را آماده حضور در رقابت‌های بزرگی مثل المپیک ریو دوژانیرو برزیل می کرد.

کرم جابر در المپیک 2004 گردن آویز طلا را به دست آورد تا نخستین کشتی گیر عرب باشد که در المپیک مدال طلا را به دست می‌آورد. او در بازی‌های المپیک لندن نیز به فینال راه یافت، اما در نهایت مغلوب حریف خود شد و به مدال نقره بسنده کرد.

این کشتی گیر مصری قدرت بدنی بسیار بالایی دارد و لقب "غول چراغ جادو" را به او داده اند.