پايگاه خبري تحليلي «پارس»- حمید سوریان گفت: هدف اصلی‌ام از این پس المپیک ٢٠١٦ برزیل خواهد بود که امیدوارم با دعای خیر مردم یک مدال دیگر در آن رقابت به‌دست آورم.
 
حمید سوریان کشتی‌گیر وزن ٥٩کیلوگرم تیم‌ملی فرنگی با کسب مدال طلای مسابقات جهانی‌ سال ٢٠١٤ در گفتگو با پايگاه خبري تحليلي «پارس»، اظهار داشت: قطعا قهرمانی تیم‌ملی کشتی‌فرنگی که برای نخستین‌بار در این رقابت‌ها رقم خورد، برایم بسیار باارزش‌تر از رکوردشکنی است زیرا مطمئنم مردم با قهرمانی یک تیم بیشتر خوشحال می‌شوند.
 
وي افزود: من به‌عنوان یک کشتی‌گیر وقتی لباس تیم‌ ملی را بر تن می‌کنم باید مثل یک سرباز بجنگم و اصلا برایم مهم نیست که چه رکوردهایی را شکسته‌ام. 
 
وي تاكيد كرد: خوشحالم که با این عنوان دیگر جای کاپ قهرمانی مسابقات جهانی در ویترین افتخارات کشتی‌فرنگی ایران خالی نیست.
 
پرافتخارترين ورزشكار كشورمان خاطرنشان ساخت: نباید تلاش‌ های کادرفنی قبلی را فراموش کرد که زحمات زیادی برای این تیم کشیده بودند.
 
سوریان افزود: مسابقات جهانی از نامش مشخص است که در بالاترین سطح برگزار می‌شود و تمام تیم‌ها با بهترین نفرات خود و تمام کشتی‌گیران با بالاترین سطح آمادگی‌شان در آن ظاهر می‌شوند. از ابتدا هدفم را کسب مدال طلا قرار داده بودم و خوشحالم که توانستم بعد از ٤‌سال بار دیگر به این افتخار دست پیدا کنم.  البته قهرمانی ایران باعث شد خوشحالی ام دوچندان شود.
 
لازم به ذكر است حميد سوريان داراي ٧ مدال طلای المپیک است كه ركورد آن در اختيار وي قرار دارد