به گزارش پارس به نقل از خبرورزشیسهمیه المپیک 2016. هرچند کار راحتی نیست و همه تیم‌ها برای تصاحبش خود را آماده می‌کنند. دریافت‌کننده قدرتی تیم ‌ملی والیبال دلش می‌خواهد در جام‌ جهانی‌ بهتر از لیگ جهانی مأموریتش را انجام دهد. 

 

در لیگ جهانی میرزاجان‌پور آن‌قدر آماده بود که با هر اسپک، سرویس و امتیازی که می‌گرفت، همه را به وجد می‌آورد. فکر می‌کنی در جام ‌جهانی‌ آماده‌تر از لیگ جهانی باشی؟

همه تلاشم را کرده‌ام تا در بازی‌ها به کمک بچه‌ها بدرخشم اما والیبال ورزش گروهی است و نمی‌شود یک نفر تصمیم بگیرد و بازی را بچرخاند. البته زمانی هست که بعضی از بچه‌ها سرحال هستند و یا یک نفر سرحال نیست. دلیل نمی‌شود که بازیکن سرحال بهتر تمرین کرده و نفر بعدی بدون تمرین بوده است. هرکسی در زمین مسئولیتی دارد، من هم خدا را شکر در لیگ جهانی انتظارات سرمربی را برآورده کردم. ان‌شاءا... در جام‌ جهانی‌ هم مثل لیگ جهانی از پس وظایفم بربیایم.

روزهای سختی داشتید تا برای جام‌ جهانی‌ تمرین کنید؟

امکاناتی که فدراسیون برای‌مان گذاشته بود، خوب بود. می‌خواستیم برای اردو به خارج برویم که به خاطر مشکل بعضی از بچه‌ها شرایط جور نشد. شرایط سخت بود اما خیلی طولانی نبود. فقط 10 روزی به ما سخت گذشت، که ساختیم و رد شد.

انگار سختی از تیم‌ ملی دست‌بردار نیست!

شرایط پیش می‌‌آید. ما هم مثل سرباز در خدمت تیم ‌ملی هستیم. باید خودمان را با سختی‌ها وفق دهیم. باید خوب تمرین کنیم تا بتوانیم در مسابقات خوب نتیجه بگیریم.

جام‌ جهانی‌ را چطور می‌بینی؟

بازی‌های جام‌ جهانی‌ سخت است؛ حتی سخت‌تر از لیگ جهانی. 11 بازی در 15 روز. روزهای استراحت هم باید از شهری به شهر دیگر برویم. شرایط خیلی سخت است اما باید بازی به بازی فکر کرد. جام ‌جهانی‌ مثل لیگ جهانی نیست. 

لیگ جهانی داستان جداگانه‌ای دارد. در این مسابقات حفظ آمادگی بدنی حرف اول را می‌زند. ان‌شاءا... استارت خوبی بزنیم.

هدف تیم، سهمیه المپیک است. چه نتیجه‌ای را پیش‌بینی می‌کنی؟

ان‌شاءا... با دست پر از ژاپن برمی‌گردیم. همه تلاش‌مان را به کار می‌بریم تا بازی‌های خوبی را به نمایش بگذاریم. مهم، استارت خوب است. استارت خوب داشته باشیم مشکلی نمی‌ماند.

بالاخره پاداش حواله خودرو که قرار بود نقدی بدهند را گرفتید؟

ما محتاج پاداش نیستیم. هدف‌مان اهتزاز پرچم کشورمان است و افتخار‌آفرینی با تیم‌ ملی. به طور حتم دعای مردم هم پشت سرمان است. همه فکر و ذکر ما شادی دل مردم است. اگر پاداشی هم دولت و وزارت می‌دهند، لطف است. قرار بود قبل از سفر به لهستان پاداش بدهند که خبری نشد.

جام واگنر چقدر به آمادگی تیم کمک می‌کند؟

جام واگنر کلی ما را جلو می‌برد. بازی با فرانسه قهرمان لیگ جهانی امسال، لهستان قهرمان جهان و حتی ژاپن کمک زیادی می‌کند چرا که شرایط مسابقه با تمرین صرف فرق دارد. البته ما 3 بازی هم با روسیه و هلند در روسیه داریم. این 6 بازی کمک می‌کند تا ما آماده آماده به ژاپن برویم.