به گزارش پارس به نقل از خبراسپرت، بازیکن لهستانی باواریایی‌ها که توانست در اولین بازی تیمش در بوندس‌لیگا گلزنی کند، گفت‌وگویی با روزنامه «اکیپ» داشته که خلاصه‌ای از آن را از نظر می‌گذرانید:

روبرت، به عنوان سؤال اول بگو که بایرنی‌ها برای این فصل چه اهدافی در سر دارند؟

خب ما تا به حال 3 بار پی‌درپی قهرمان بوندس‌لیگا شده‌ایم و می‌خواهیم برای چهارمین بار پی‌درپی هم قهرمان شویم‌؛ کاری که تا به حال در آلمان هیچ تیمی نتوانسته انجامش دهد. اگر اتفاق بیفتد، کار بزرگی است. از طرفی می‌خواهیم هم در لیگ قهرمانان اروپا و هم در رقابت‌های جام‌ حذفی آلمان بهتر از فصل گذشته باشیم. امسال پتانسیل این را داریم که بتوانیم لیگ، جام‌ حذفی و لیگ قهرمانان اروپا را ببریم.

امسال تیم شما چند بازیکن هم گرفته است. نظرت درباره خریدهایی که مسئولان بایرن‌مونیخ داشته‌اند، چیست؟

راستش را بخواهید کاملاً متقاعد شده‌ام که تیم ما نسبت به سال گذشته قوی‌تر شده است‌؛ داگلاس کاستا بازیکنی است که سرعت تیم ما را بالا می‌برد و از این گذشته قابلیت‌های دیگری از جمله سانتر کردن هم دارد. خب حضور آرتورو ویدال هم باعث می‌شود که ما در بازی یک گام رو به جلوتر حرکت کنیم. با وجود آرتورو حس می‌کنم تیم متوازن‌تر شده چون او خط رابط دفاع و حمله را به خوبی استحکام می‌بخشد.

با این شرایط رفتن شواین اشتایگر به منچستر‌یونایتد چندان شگفت‌زده‌ات نکرد؟

خیلی حیف شد که او رفت ولی این تصمیم خودش بود و باید به آن احترام گذاشت. او 17 سال در بایرن‌مونیخ بود و مطمئناً احتیاج داشت تا چالش تازه‌ای را تجربه کند.

کمی به عقب برگردیم و به اولین فصل حضورت در بایرن‌مونیخ اشاره کنیم. از آن فصل راضی بودی؟

من بلد بودم چطور پاسخ انتظاراتی که از من می‌رفت را بدهم. در آن فصل و در همه رقابت‌های مختلفی که برای بایرن بازی کردم 25 گل زدم ولی می‌دانم که می‌توانم بهتر باشم. 3 ماه زمان نیاز داشتم تا اولین گل‌هایم را بزنم. می‌دانستم که باید صبور باشم. یک سال که از حضورم در باواریا گذشت، دیگر مشکلی برای تطابق با هم‌تیمی‌هایم نداشتم و حالا در این فصل قطعاً گل‌های بیشتری می‌زنم.

نظرت درباره کار روزانه با پپ گواردیولا چیست؟

خب در همان 3 ماه اولی که با او کار کردم متوجه شدم سطح تازه‌ای از تاکتیک را تجربه می‌کنم. حالا می‌توانم در چند پست بازی کنم، بهتر جابه‌جا شوم، در کارهای دفاعی شرکت کنم و برای بقیه هم‌تیمی‌هایم فضاسازی کنم. به لطف گواردیولا، من بازیکن بهتری شدم.

امسال جدی‌ترین رقبای بایرن در راه قهرمانی در بوندس‌لیگا چه تیم‌هایی هستند؟

فکر می‌کنم یک بار دیگر باید از تیم وولفسبورگ نام ببرم چون آنها تیمی منسجم هستند که هنوز انگیزه زیادی دارند. بوروسیا دورتموند هم دوباره به صدر جدول می‌رسد و تیم‌های گلادباخ و لورکوزن را هم نباید فراموش کرد.

و در لیگ قهرمانان اروپا؟

فکر می‌کنم با توجه به سیدبندی‌های صورت گرفته امسال یک تیم شگفتی‌ساز داشته باشیم. به غیر از تیم‌هایی که تقریباً این چند ساله همیشه مدعی بوده‌اند مثل رئال‌مادرید، بارسلونا، چلسی و بایرن‌مونیخ یکی، دو تیم دیگر هم هستند‌؛ این تیم‌ها می‌توانند منچسترسیتی یا پاری‌سن‌ژرمن باشند.

زمانی که تو کارت را در بایرن‌مونیخ شروع کردی، همکاری‌ات در زمین با فرانک ریبری مثال‌زدنی بود. دلت برای فرانک که الان بیش از 5 ماه مصدوم است تنگ نشده است؟

خیلی برای فرانک ناراحت هستم چون او یک بازیکن خارق‌‌العاده است. وقتی که در زمین بود ما تقریباً با چشم‌های بسته همدیگر را پیدا می‌کردیم. بازی کردن با او، آدم را سر حال می‌آورد. فرانک یک سوپرپاسور است و کنار او احساس فوق‌‌العاده‌ای دارم. امیدوارم که خیلی زود به میادین برگردد و در مسابقات شرکت کند. ما به او نیاز داریم.