به گزارش پارس به نقل از تسنیم، بایرن مونیخ در هفته دهم بوندس لیگا در خانه و با حداقل اختلاف توانست از سد هرتابرلین بگذرد و جایگاه خود در صدر جدول رده بندی رقابت ها را تثبیت کند. پس از این بازی پپ گواردیولا، سرمربی باواریایی ها اعتراف کرد که چند بازی دشوار اخیر مردانش در رقابت های داخلی، اروپایی و همچنین بازی های ملی رمق آنها را گرفته است اما هفته پیش رو فرصت خوبی برای تجدید قوای شاگردانش است.


وی اظهار داشت: در این بازی ما آن قدرها خوب کار نکردیم اما در هفته پیش رو این فرصت را داریم که تجدید قوا کرده و خود را برای سفر به خانه هوفنهایم آماده کنیم. بازیکنان به فرصتی برای استراحت نیاز داشتند.
گواردیولای ۴۲ ساله افزود: در یکی ۲ ماه گذشته بازی های فراوانی انجام داده ایم و به همین دلیل بازیکنان مان کمی خسته اند و نمودش را در بازی برابر هرتابرلین دیدید.


فیلیپ لام، کاپیتان بایرن مونیخ نیز با تایید گفته های سرمربی اسپانیایی خود، تقویم فشرده بازی های باواریایی ها را روی عملکرد هم تیمی هایش تاثیرگذار دانست. وی عنوان کرد: در این بازی کاملا مشخص بود که ما از نظر فیزیکی و روانی خسته هستیم اما مهم این است که در این شرایط هم توانستیم ۳ امتیاز را بگیریم. حالا یک هفته عادی و کم فشار در انتظارمان است که به بازیکنان ما به خصوص ملی پوشان مان این فرصت را می دهد که کمی استراحت کنند.
لام افزود: در فصل جدید ما چیزهای زیادی را تغییر داده ایم که نیازمند تمرکز زیاد و هوشیاری است اما رسیدن به این ۲ مسئله انرژی می گیرد. با این حال خوب است که می توانیم استراحت کنیم.


با وجود تقویم فشرده ای که بسیاری از بازیکنان بایرن مونیخ برای حضور در رقابت های بوندس لیگا، لیگ قهرمانان اروپا و بازی های ملی و انتخابی جام جهانی داشته اند، این تیم شروع فوق العاده ای در فصل جدید داشته و هم در لیگ آلمان و هم در گروه D لیگ قهرمانان اروپا صدرنشین جدول رده بندی است.