به گزارش پارس به نقل از خبر ورزشی تأثير اين مصدوميت‌ها در روند حركتي تيمي كه مدعي قهرماني در ليگ قهرمانان اروپا بود به وضوح نمايان شد. شاگردان گوارديولا در برابر بارسلونا ناكام بزرگي بودند و حتي پس از مسجل شدن قهرماني‌شان در بوندس‌ليگا، شكست‌هاي متعددي را پذيرفتند. در اين بين مهره‌اي كه همچنان با مصدوميت دست‌وپنجه نرم مي‌كند و وضعيت مچ پايش بغرنج گزارش شده، فرانك ريبري است. به ‌نظر مي‌رسد ستاره‌ فرانسوي بايرن كه در سال 2007 از المپيك مارسي راهي اين تيم شد، ديگر نتواند آن بازيكني باشد كه سرنوشت خيلي از ديدارها را براي باشگاه مونيخي رقم زد. علاوه بر داستان مصدوميت‌هاي فرانك ريبري، او به مرز 32 سالگي رسيده و بايرني‌ها بايد در فكر جانشيني برايش باشند. در همين راستا بازيكناني هستند كه بعيد نيست در آينده‌ دور يا نزديك جاي شماره 7 بايرن را در تركيب بگيرند.

ماريو گوتسه
ستاره‌ سابق دورتموند گزينه‌اي در داخل تيم بايرن است كه مي‌تواند براي جايگزيني ريبري بازيكني مناسب باشد. با وجود اينكه در دو فصل گذشته همانند دوران حضور در جمع زنبورها بازيكن محوري تيم نبوده ولي استعداد آن را دارد با 23 سال سن به جايگاهي برسد كه بازيكن كليدي بايرن باشد. گوتسه كه بهترين نقش‌آفريني‌هايش را در پست شماره 10 ديديم، مي‌تواند به‌ عنوان بال كناري هم براي تيمش به ميدان برود. او فصل گذشته 19 بار در كل رقابت‌ها بال چپ بايرن بود و در انجام وظايفش تا حدودي موفق نشان داد. شايد درآمدن از زير سايه‌ بازيكنان ديگر بتواند اعتماد به ‌نفس دوباره به ماريو بدهد و او را تبديل به گزينه‌اي مناسب براي جانشيني ريبري كند.

ماركو رويس
بله، رويس هنوز هم مي‌تواند همچنان گزينه پيوستن به بايرن باشد. در فصل نقل‌و‌انتقالات زمستاني سران باشگاه مونيخي كه نمي‌خواستند رابطه‌شان با بوروسيايي‌ها خراب‌تر از قبل شود، قيد رويس را زدند اما در آن مقطع زماني تيم پپ گوارديولا مملو از بازيكن برجسته بود. پس از آنكه مصدوميت‌هاي متعدد براي باواريايي‌ها پيش آمد، باز هم فكرشان معطوف جذب بزرگترين ستاره‌ بوندس‌ليگا شده است. بهترين عملكرد ماركو در فصل پيش بوندس‌ليگا در نقش هافبك و بال چپ بود و در 15 حضور در تركيب زنبورها 8 گل و 5 پاس‌گل براي خودش ثبت كرد. در نظر داشته باشيد رويس اين آمار را در فصلي به ‌جاي گذاشت كه چند بار مصدوم شد و يا تيمش در شرايط بحراني به‌ سر مي‌برد. اين نكته را هم به ياد بياوريد كه با پيوستن رويس به بايرن باز هم مثلث ارزشمند رويس - گوتسه - لواندوفسكي شكل خواهد گرفت.

داگلاس كاستا
هنوز قراردادش با بايرن‌مونيخ نهايي نشده اما طبق گفته‌ رسانه‌هاي آلماني، توافق كامل ستاره برزيلي شاختار دونتسك با باواريايي‌ها حاصل شده و در روزهاي آينده او رسماً به‌ عنوان بازيكن جديد تيم معرفي خواهد شد. كاستا پنج سال در بهترين تيم فصل‌هاي اخير اوكراين توپ زد و يكي از شاخص‌ترين بازيكنان شاختار بود. بايرني‌ها هم كه نشان داده‌اند معمولاً بازيكناني را جذب مي‌كنند كه تيتر يك نشريات نيستند و مهره‌هاي كارآمدي براي تيم‌شان خواهند بود. هافبك سابق گرميو كه از سال گذشته توسط دونگا به تركيب سلسائو هم اضافه شد، بيشتر در نقش بال راست به‌ كار گرفته مي‌شود و شايد بهتر باشد او را به ‌عنوان جانشين روبن معرفي كنيم اما توانايي بازي در بال چپ را هم دارد و با توجه به تغييرات متعدد پپ در جايگاه بازيكنان، بعيد نيست او را در نقش فرانك ريبري هم ببينيم. 

كريم بلعربي
بازيكن با‌استعداد بايرلوركوزن را هم مي‌توان گزينه بسيار خوبي براي جانشيني آرين روبن دانست. او در تركيب لوركوزن فصل گذشته درخشش فوق‌‌العاده‌اي داشته و مي‌تواند در بايرن هم بازيكني مهم باشد. 8 گل و 8 پاس گل حاصل عملكرد هافبك جديد تيم‌ملي آلمان در نقش بال راست بوده كه يواخيم ‌لو هم اين روزها او را هميشه در ليست مانشافت قرار مي‌دهد. بلعربي بازيكني تكنيكي و دريبل‌زن است كه مي‌تواند با اين نقطه قوتش به‌ خوبي نقش روبن يا ريبري را در زمين ايفا كند.