به گزارش پارس به نقل از ایرنا، در بیست و یکمین دوره مسابقات قهرمانی دوچرخه سواری کوهستان آسیا در ایالت 'ملاکا' مالزی، رکابزنان 17 کشور به دنبال کسب سهمیه المپیک 2016 برزیل هستند.

رکابزنان کوهستان از ایران، قرقیزستان، کره جنوبی، فیلیپین، ژاپن، سنگاپور، اندونزی، ویتنام، لبنان، چین، هنگ کنگ، قزاقستان، نپال، مغولستان، تایلند، تایوان و مالزی در این دوره از رقابت ها حضور دارند.

نفرات اول و دوم این رقابت ها که در چهار بخش مختلف برگزار می شود، به المپیک ریودوژانیرو برزیل که سال آینده برگزار می شود، راه می یابند.

تیم ملی کوهستان ایران برای نخستین بار است که برای کسب سهمیه المپیک به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام می شود.

این مسابقات در چهار بخش نوجوانان (زنان و مردان) و بزرگسالان (زنان و مردان) برگزار می شود و 'فرانک پرتو آذر' و 'شیوا توکلی' دو خانم ایرانی هستند که به ترتیب در بخش زنان بزرگسال و نوجوانان رقابت های دوچرخه سواری کوهستان قهرمانی آسیا شرکت دارند.

'فراز شکری'، 'فرزاد خدایاری' و 'سجاد طاهری' در 'کراس کانتری' بزرگسالان و 'علی ظهراب زاده' نیز در بخش جوانان شرکت دارند.

در رشته 'دانهیل' این رقابت ها از ایران 'حسین زنجانیان' و 'حسین رفیعی' در بخش بزرگسالان و 'محمد اردلان' در رده جوانان به رقابت می پردازند.

'هری هنریکس' مربیگری تیم کراس کانتری ایران را در رقابت های قهرمانی آسیا در مالزی بر عهده دارد و 'مهدی میرزاحسینی' مربی تیم در رشته دانهیل است. 'حسن صدوقی' به عنوان سرپرست، 'مصطفی چایچی' مدیر تیم های ملی و خانم 'ایروانی' به عنوان سرپرست تیم بانوان، رکابزنان ایران را در مالزی همراهی می کنند.

مقدمات برگزاری این مسابقات از روز سه شنبه گذشته آغاز و بازرسی های مربوطه، جلسات فنی و آموزش های رسمی انجام شده است.

این رقابت ها از ساعت 9 صبح امروز (جمعه) به وقت محلی (5 و 30 دقیقه صبح به وقت تهران) در رده نوجوانان و بخش بانوان آغاز شد و تا روز یکشنبه ادامه دارد.

بیستمین و یکمین دوره رقابت های آسیایی دوچرخه کوهستان و ششمین دوره رقابت های آسیایی دوچرخه کوهستان در بخش نوجوانان در ارتفاعات 'بوکیت بروآنگ' شهر ملاکا برگزار می شود که پیش از این نیز در سال های 1999 و 2009 میزبان این مسابقات بوده است.