به گزارش پارس به نقل از فارس اسلوبودان کواچ در نشست مطبوعاتی بعد از شکست تیم ملی والیبال ایران مقابل روسیه در لیگ جهانی، گفت: حرفی ندارم به بازیکنان بگویم. بعد از شرایطی که دیروز در بازی لهستان و آمریکا اتفاق افتاد آماده‌سازی برای بازی امروز خیلی سخت بود. امروز کاپیتان ما نشان داد که چطور باید در زمین جنگید این چیزی است که از تمام بازیکنان می‌خواهم یاد بگیرند.

وی افزود: سعی کردیم کاری کنیم که روسیه سال بعد در سطح اول لیگ جهانی نباشد. تلاشمان را کردیم اما قبول کنید تکرار بازی دیروز سخت بود. دیروز انگیزه صعود داشتیم اما بعد از اینکه مشخص شد نمی‌توانیم صعود کنیم انگیزه را از دست دادیم. روسیه از آخرین شانس خود استفاده کرد و به آنها تبریک می‌گویم.

سرمربی تیم ملی والیبال در مورد اینکه آیا در مسابقات قهرمانی آسیا قرار است تیم دوم ایران به میدان برود، تصریح کرد: تصمیمی که ما گرفتیم این است که تیم دوم در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کند چراکه ما مسابقات سختی در لیگ جهانی داشتیم. بعد از اینکه قوانین را متوجه شدیم امتیازی که داریم برای شرکت در مسابقات المپیک کافی است و امتیازی که در مسابقات آسیایی گرفته می‌شود به اندازه‌ای نیست که رنکینگ را تغییر دهد. اکنون ایران اول است امتیاز مسابقات آسیایی اهمیت چندانی ندارد. هدف ما مسابقات قهرمانی جهان در ژاپن است. تنها تیم‌های کره و چین هستند که چهار امتیاز اختلاف دارند و انگیزه دارند که در این مسابقات برای قهرمانی بجنگند. برای مسابقات هم بگویم در شروع 27 بازیکن را دعوت کردم. این طبیعی است که با تیم دوم در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کنیم تا بتوانیم حریفان را آنالیز کنیم تا در مسابقات قهرمانی جهان مقابل حریفانمان عملکرد خوبی داشته باشیم.

وی تأکید کرد: در صحبت‌هایم گفتم آماده کردن بازیکنان در این مسابقات خیلی سخت بود دو تیم مختلف داشتیم روسیه انگیزه داشت در سطح یک بماند و ما هم هیچ انگیزه‌ای نداشتیم. بازیکنان نشان دادن که بیش از توانشان تلاش می‌کنند تا برای مردم بجنگند.

کواچ در مورد نقاط قوت و ضعف ایران در کل مسابقات لیگ جهانی اظهار داشت: فکر می‌کنم باید خوب بازی کردن را تداوم ببخشید در طول بازی‌ها فراز و نشیب زیادی داشتیم. گاهی قدرت زیاد می‌شد. امسال در لیگ جهانی بهتر از سال قبل بازی کردیم. اگر بتوانیم بازی‌هایی که مقابل لهستان، آمریکا و روسیه در تهران برگزار کردیم را تکرار کنیم تمام تیم‌ها باید به ما بیشتر احترام بگذارند و بیشتر به ما فکر کنند. در مجموع از عملکردمان راضی هستم اما در بازی که تکلیف صعود و سقوطمان را مشخص می‌کرد عملکرد خوبی نداشتیم.