به گزارش پارس به نقل از نوچه نکته‌ی مهمی که در مورد ورزش کردن و کاهش وزن وجود دارد و معمولاً نادیده گرفته می‌شود این است که مهم نیست اهدافی که برای خودتان مشخص کرده‌اید چقدر دشوار و بلندپروازانه باشند یا زمانی که برای رسیدن به وزن و ظاهر مورد نظرتان دارید چقدر کم است، اما بدنتان به استراحت نیاز دارد. در نظر نگرفتن فرصتی برای استراحت و ترمیم بدن بعد از ورزش نه تنها به سرعت روند کاهش وزن و تناسب اندام نمی‌افزاید، بلکه عموماً موجب اخلال در آن نیز می‌شود. ورزش کردن نیز مانند هر فعالیت سنگین دیگری بدن را تحت فشار قرار می‌دهد و اگر همزمان با کاهش دادن مواد غذایی مصرفی، به بدن فرصت کافی برای ترمیم نیز داده نشود می‌تواند موجب توقف پیشرفتتان شود.

برای جلوگیری از این وضعیت بهتر است اگر بر لاغر کردن یک قسمت بدنتان بیش از بخش‌های دیگر تمرکز دارید و بیش از یک بار در هفته آن را ورزش می‌دهید، بین هر بار ورزش حداقل یک روز فاصله باشد؛ اگر فرصت کافی برای این فاصله‌ی یک روزه ندارید بهتر است لااقل شدت ورزش‌ها را در نوبت‌های مختلف کاهش دهید. یک برنامه‌ی ورزشی مفید می‌بایست حداقل یک روز استراحت داشته باشد و این یک روز استراحت لازم نیست همیشه ثابت باشد، می‌توانید آن را بنا به برنامه‌ی کاری، انگیزه و حوصله‌تان جا به جا کنید.

علاوه بر زمان‌بندی و برنامه‌ریزی صحیح، می‌توانید مدتی بین یک هفته تا یک ماه دست از ورزش بکشید. ورزشکاران حرفه‌ای نیز بعد از پایان دوره‌های سخت و سنگین از این دوران استراحت استفاده می‌کنند تا خستگی ذهنی و جسمی‌شان را از بین ببرند. این کار از این لحاظ اهمیت دارد که ادامه دادن ورزش به هنگام خستگی ذهن و جسم، ممکن است موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن شده و به بیماری و مصدومیت بیانجامد. پس اگر احساس خستگی و بی‌حالی مداوم می‌کنید بهتر است مدتی دست از ورزش بکشید تا بدنتان بتواند قوای خود را به دست آورد چرا که اگر بیمار و مصدوم شوید روند پیشرفتتان به طور کامل و برای مدت به مراتب طولانی‌تری متوقف خواهد شد.