به گزارش پارس به نقل از ایسنا، رسول خادم پس از بازگشت تیم ملی کشتی فرنگی از مسابقات جهانی در خصوص کسب قهرمانی این تیم، اظهار کرد: به لطف خدا و دعای مردم کشتی فرنگی برای نخستین بار قهرمان جهان شد. این قهرمانی نتیجه‌ زجر و زحمات فراوان قهرمانان و بسیاری از مربیان دلسوز که در حال حاضر شاید نامی از آنها برده نمی‌شود و همچنین مربیان تیم ملی بوده است.

رییس فدراسیون کشتی افزود: این قهرمانی هنگامی ارزشمندتر بود که ما در شرایطی که از حمایت‌های مالی برخوردار نبودیم به آن رسیدیم، اما زحمات قهرمانان و مجموعه فنی باعث شد به جایگاهی برسیم که تنه به تنه با قدرت های جهان مانند روسیه که از لحاظ پشتوانه و ساختار کشتی چندین دهه از ما جلوتر هستند حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: این ثبات و پایداری می تواند نکته بسیار ارزشمندی برای کشتی ایران باشد. البته هنوز نواقص و معایبی وجود دارد که نباید این قهرمانی توجه ما را از آنها کم کند و باعث شود تمرکزی که رقبای ما در جهان بر روی کشتی ایران دارند را نادیده بگیریم.

رییس فدراسیون در خصوص حضور کشتی ایران در بازی‌های آسیایی اینچئون پس از مسابقات جهانی ، اظهار کرد: مطمئنا کار سختی در بازی‌های آسیایی اینچئون پیش‌رو داریم، چرا که دو تیم از جنگ برگشته، خسته و آسیب دیده داریم. بار سنگینی در بازی‌های آسیایی بر دوش کشتی ایران قرار دارد. هنوز ترکیب نهایی در برخی از اوزان کشتی آزاد و فرنگی مشخص نیست، چرا که تعدادی از کشتی‌گیران در مسابقات جهانی دچار آسیب دیدگی‌ شده‌اند. ان‌شاءالله تا چند روز آینده تکلیف آنها برای حضور در بازی‌های آسیایی مشخص خواهد شد. امیدوارم که کشتی‌گیران بتوانند انتظارات مردم را برآورده کنند و باعث خوشحالی آنها شوند.

رییس فدراسیون در ادامه در خصوص جلوگیری برخی افراد از جذب اسپانسر توسط فدراسیون کشتی برای حل شدن مشکلات مالی این فدراسیون، گفت: بهتر است در این باره توضیحی ندهم. متاسفانه حداقل اقداماتی فراهم می‌کنیم تا مقداری از مشکلات مالی فدراسیون مرتفع شود، اما برخی اقدامات ناخوشایند باعث می‌شود این فرصت از ورزش ملی ایران دور شود. ما شاید 10 درصد از بودجه سالیانه را از دولت بگیریم. بر خلاف فدراسیون کشتی ترکیه که 20 میلیون دلار در سال از دولت بودجه دریافت می‌کند، در اینجا بار سنگینی بر روی دوش فدراسیون کشتی است و حضور کشتی‌گیران در میادین بین‌المللی و کسب موفقیت‌های زیاد هزینه‌های بسیار زیادی را بر روی دوش کشتی می‌گذارد که نیاز به جذب منابع مالی را بیش از پیش می‌کند. بگذارید بازی‌های آسیایی اینچئون به اتمام برسد، مطمئنا خیلی از مسائل را در این باره بازگو خواهم کرد.

وی در خصوص نامه برخی از افراد از داخل ایران به فیلا در آستانه انتخابات هیات رییسه اتحادیه جهانی کشتی برای زیر سوال بردن امیررضا خادم، گفت: متاسفانه کمتر پیش آمده که از منافع شخصی به خاطر منافع ملی گذشت کنیم و این همواره در طول تاریخ در این مملکت وجود داشته است، مطمئنا این بد اخلاقی‌ها به موقعیت ورزش ایران در دنیا آسیب جدی وارد می‌کند. ما این تجربه تلخ را در آستانه انتخابات هیات رییسه اتحادیه جهانی کشتی شاهد بودیم تا برخی افراد از داخل ایران نگذارند گزینه پیشنهادی ما رای بیاورد.