به گزارش پارس به نقل از فارس، علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز در حاشیه نشست شورای گفت وگو در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چه زمانی ثبت نام خوداظهاری برای دریافت یارانه نقدی شروع خواهد شد، اظهار داشت: مراحل ثبت نام و مقدمات کار فراهم شده و به زودی و تا قبل از پایان سال انجام می شود.

وی افزود: مراحل ابتدایی این کار صورت گرفته و روی فرم خوداظهاری کار کارشناسی انجام شده و تصمیم گیری ها در حال انجام است تا بر اساس قانون تا قبل از سال آینده این کار صورت بگیرد.

وی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار ما مبنی بر اینکه هدفمندی یارانه ها به چه صورت اجرایی خواهد شد و زمان آن کی خواهد بود، گفت: از فروردین یا اردیبهشت سال آینده بر اساس تکلیف مجلس این قانون اجرایی خواهد شد و زمان بندی و شیب آن تدریجی افزایش می یابد.

طیب نیا گفت: بر اساس قانون بودجه ۹۳ از ابتدای سال آینده در قیمت حامل های انرژی تجدید نظر می شود و با توجه به شرایط رکودی که در کشور از قبل شروع شده و اکنون ادامه دارد، تصمیم دولت این است که افزایش قیمت حامل ها ملایم باشد و از تکانه ها و فشار و تولید مصرف کننده جلوگیری شود و البته شیب قیمت ها در محصولات مختلف متفاوت است و در مورد نهادهای اساسی این شیب ملایم تر و کندتر خواهد بود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ این سؤالی که آیا اسفند امسال آخرین پرداخت یارانه نقدی خواهد بود یا خیر، عنوان کرد: طبق قانون بودجه ۹۳ یارانه نقدی صرفا به افراد نیازمند متقاضی پرداخت خواهد شد، اما با توجه به اینکه شرایط کشور خاص بوده نیازمند آن هستیم که افراد غیرنیازمند و حتی نیازمندی که این یارانه در زندگی آنها تاثیر چندانی ندارد ثبت نام نکند، تا یارانه صرف تولید کشور شود.