به گزارش پارس نیوز، 

حبیب ایل بیگی قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی گفت: ما منتظر ایده های نو و جسورانه در سینمای دفاع مقدس هستیم و از ساخت این نوع فیلم ها استقبال می کنیم.

وی با اشاره به راه اندازی شورای تخصصی متشکل از چند ارگان مرتبط با سینما افزود: برای مثال فیلمنامه نویسان سینمای دفاع مقدس و فیلمسازان و البته ارگان هایی مثل حوزه هنری برای اولین بار به شکل تخصصی در مورد سینمای دفاع مقدس هر هفته جلسه دارند و تبادل نظر می کنند، در همین شورا قرار شده است آثار انتشار یافته در انتشارات سوره مهر حوزه هنری بررسی شود و کتاب هایی که قابلیت سینمایی دارند به فیلم برگردانده شوند.

ایل بیگی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم به سینمای دفاع مقدسی جسور برسیم باید راه را برای ورود نسل جوان و تازه نفس هموار کنیم ، نسل جدید و جوان سرشار از ایده های ناب و تازه هستند که می توانند این سینما را متحول کنند .

وی بیان کرد: حلقه مفقوده در سینمای ایران پخش و اکران است و این معضل در مورد سینمای دفاع مقدس هم صدق می کند، ما در مرحله عرضه و ارائه محصولاتمان در زمینه سینمای دفاع مقدس بسیار مشکل داریم ، تعداد کم سالن ها و علاقه بخش خصوصی سینما داران به فیلمهای اجتماعی و کمدی باعث شده این نوع سینما در اکران، رونق چندان درستی نداشته باشد.با تمام این مشکلات در سال های اخیر آثاری داشتیم که جزء سینمای دفاع مقدس بوده اند و پر فروش هم شده اند.

ایل بیگی تصریح کرد: مخاطب به دنبال فیلم خوب و قوی است ، چه در سینمای دفاع مقدس وچه در موضوعات دیگر، ما مشتاقانه در بنیاد سینمایی فارابی منتظر ایده های نو، بکر و جسورانه در زمینه سینمای دفاع مقدس هستیم و همه مخاطبان می توانند از طریق سایت ما سوژه ها و خاطرات ویژه خود را که فکر می کنند می تواند فیلمی سینمایی شود را برای ما بفرستند .

انتهای پیام/