به گزارش پارس نیوز، 

علی سرتیپی تهیه‌کننده و پخش‌کننده سینما، به مناسبت روز ملی سینما گفت: امیدوارم حال سینما همیشه خوب باشد. خوشبختانه تعداد تماشاگران در مرداد امسال نسبت به زمان مشابه سال گذشته، یک میلیون و صد هزار نفر افزایش یافته و امیدوارم ادامه داشته باشد. البته می‌طلبد مسئولان هم ما را حمایت کنند. 

وی درباره مشکلات امروز سینما و فیلمسازی در ایران اظهار کرد: هزینه‌های سالن داری و تولید به شدت بالا رفته که برای این موضوع نیز باید راهکاری اندیشیده شود. متاسفانه گاهی کمک که نمی‌شود هیچ؛ حتی لوازم مورد نیاز و اقلامی مانند لامپ را با قیمت آزاد هم نمی‌توانیم وارد کنیم.

این پخش کننده با اشاره به بومی بودن سینمای ایران و لزوم حمایت از آن گفت: ما بومی‌ترین سینما را داریم که صفر تا صد آن ایرانی است؛ اما برای پربارترشدنش نیاز به حمایت داریم. سینمای ما روی پای خودش ایستاده و یارانه و کمکی به آن داده نمی‌شود؛ اما کماکان به راه خود ادامه می‌دهد. مسئولان ما توجه داشته باشند همانطور که به عنوان نمونه مواد خوراکی و شوینده مورد نیاز جامعه و مهم است، فرهنگ نیز اهمیت والایی دارد و باید برای آن‌ها مهم باشد. استقبال خوب مخاطبان از سینما طی چند ماه اخیر نشان می‌دهد مردم به آرامش و دورهمی و تفریح و شادی نیاز زیادی دارند.

سرتیپی درباره بهترین خاطره اش از سینما در دوران نوجوانی گفت: جالب ترین اتفاق برای من صف‌های طولانی بود که در دهه شصت و هفتاد جلوی سینما‌ها می‌دیدیم. بخصوص صف فیلم سینمایی «محمد رسول الله» جلوی سینمای ملت میدان شهدا که می‌توان گفت کیلومتری بود. این اتفاق‌ها ما را عاشق سینما و صنعت ما کرد.

وی افزود: خوشبختانه الان هم به دوران طلایی دهه‌های شصت و هفتاد نزدیک می‌شویم؛ به طوری که سال ۹۱ شش میلیون تماشاگر داشتیم، اما امسال فکر کنم به مرز ۳۰ میلیون مخاطب برسیم. البته این باز هم کف جریان است؛ چون سینمای جهان به ازای هر نفر پنج بلیت دارد.

سرتیپی درباره ماندگاری اش در سینما با وجود سختی‌های فراوان و نرفتن به سمت دیگر مشاغل تصریح کرد: بالاخره هر شغلی با تمام سختی‌ها، جذابیت‌هایی دارد و سینما هم از این قاعده مستثنی نیست. ما نیز قبول کردیم که بمانیم و کار کنیم. ما امیدمان به آینده است. خوشبختانه شاهد بهتر شدن وضعیت سینما از سال ۹۱ به این طرف هستیم و استقبال تماشاگران و نوع فیلم‌ها بهتر شدند. امیدواریم موج پیشرفتی که در ساخت سالن و تولید آثار به وجود آمده بهتر شود و فیلم‌ها به سمت مردمی‌تر شدن حرکت کنند و بتوانیم تا سال ۱۴۰۰ تماشاگران سینما را به ۸۰ میلیون نفر برسانیم!

انتهای پیام/