به گزارش پارس نیوز، 

محمدرضا دربندی امروز (۲۰ مرداد ماه) در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در بیرجند اظهار کرد: خراسان جنوبی دارای شش روزنامه بوده که این موضوع برای استان قابل توجه است.

وی یکی از امتیازات قلم خبرنگاران خراسان جنوبی محلی و بومی بودن اخبار عنوان کرد و گفت: در جلسه عصر امروز که با حضور مدیران مسؤول رسانه‌ها برگزار می‌شود به تمام مباحث و مشکلات اشاره خواهد شد.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مطبوعات به طور قطع در کشور ماندنی هستند، افزود: هرچند ما هیچ وظیفه‌ای در قبال تامین کاغذ مطبوعات نداریم، اما در هفته های اخیر کمیته‌ای تشکیل شده که امیدواریم تا دو هفته آینده مشکل کاغذ حل شود .

دربندی تصریح کرد: از اردیبهشت امسال تاکنون باید یک مرتبه یارانه به رسانه‌ها داده می‌شد، اما به دلیل کمبود نقدینگی این یارانه دو مرتبه پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در این مدت مبلغ ۸ میلیارد تومان به روزنامه‌ها، مبلغ ۴ میلیارد تومان به سایت‌های خبری و خبرگزاری‌ها و مبلغ ۸ میلیارد تومان نیز برای سایر نشریات شامل فصل نامه‌ها، هفته نامه‌ها و ماهنامه پرداخت شده است.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: در مجموع ۲۱ میلیارد تومان به ۱۸۰۰ رسانه در سال جاری یارانه داده شده تا بخشی از مشکلات خبرنگاران برطرف شود .

دربندی با اشاره به اینترنت بدون فیلتر برای خبرنگاران، اظهار کرد: محدودیتی درخصوص اینترنت بدون فیلتر در کشور برای خبرنگاران وجود ندارد و تاکنون ۳۵۰ نفر تقاضا برای اینترنت بدون فیلتر کردند که به مخابرات معرفی شدند و هر خبرنگاری که علاقمند است به مدیران مسؤول خود اعلام کنند تا بتوانند از این امکانات بهره‌مند شوند.

وی افزود: با توجه به مذاکراتی که با دانشگاه علوم پزشکی انجام شده تمام خبرنگاران تهران یک آزمایش کامل انجام می‌دهند تا دفترچه سلامتی برای آن‌ها تهیه شود و سپس این اقدام در تمام استان‌های کشور صورت می‌گیرد.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه خبرنگاری کاری سخت و زیان‌آور است، گفت: خبررسانی کار پیامبر و اولیای الهی است و باید رفتار و کردارمان پیامبرگونه باشد.

انتهای پیام/