به گزارش پارس نیوز، 

علی‌اکبر روح‌نواز درباره حذف یارانه مطبوعات محلی اظهار کرد: انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان از باب مسئولیت صنفی، خود را موظف به پیگیری مشکلات و مطالبات صنفی روزنامه‌نگاران در سراسر کشور می‌داند.

وی افزود: اخبار و اطلاعات واصله حکایت از این دارد که در زمینه یارانه کاغذ مطبوعات محلی، استانی و منطقه‌ای برای دوره شش ماهه دوم سال 96 که اخیراً لیست آن منتشر شده است، بخشی مهم از نشریات از دریافت یارانه حذف و محروم شده‌اند و به این وضعیت اعتراض دارند.

روح‌نواز تصریح کرد: بررسی کلی لیست منتشره یارانه کاغذ در سایت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حکایت از این دارد که ظاهراً از میان افزون بر 7 هزار نشریه دارای مجوز انتشار در کشور، تنها 2 هزار نشریه مشمول یارانه شده‌اند.

سخنگوی انجمن روزنامه نگاران مسلمان گفت: بیشترین فراوانی ارقام واریزی در لیست منتشره، مبلغ 800 هزار تومان یارانه کاغذ برای شش ماه است که بیانگر وضعیت مطبوعات بخش خصوصی و اوج مظلومیت این صنف است.

روح نواز با بیان این که فرمول محاسبه و واریز یارانه کاغذ مطبوعات محلی چارچوب مشخص و قابل دفاعی ندارد، خواستار آن شد که معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای احترام به منشور حقوق شهروندی و خواسته بحق و قانونی مدیران رسانه‌های خصوصی، در شیوه محاسبه یارانه کاغذ تجدیدنظر کرده و شفاف‌سازی کند.

سخنگوی انجمن روزنامه نگاران مسلمان تاکید کرد که عدم شفافیت در زمینه فرمول محاسبه و واریز یارانه کاغذ مطبوعات محلی نه تنها به صلاح معاونت محترم مطبوعاتی نیست بلکه بر ابهامات خواهد افزود.