به گزارش پارس نیوز، 

معاون رئیس جمهور با اشاره به اختلاف برداشت ها در به کارگیری ایثارگران، گفت: حدود یک‌ونیم میلیون نفر تحصیل‌کرده‌ بیکار داریم که باید پاسخگوی نیاز به شغل آن‌ها هم باشیم.

 به نقل از سازمان اداری و استخدامی، جمشید انصاری اظهار کرد: ما در سازمان اداری و استخدامی کشور وظیفه خود می‌دانیم که در چارچوب قوانین کشور برای حل مشکلات ایثارگران گام های مثبتی برداریم و هرجایی هم که نیاز به اصلاح قوانین یا تصویب قوانین جدید برای رفع ابهام یا حل مشکلات وجود داشت، برای طی مراحل قانونی کمک کنیم که امیدواریم نتیجه این اقدام و تلاش به بهبود وضعیت ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی منجر شود.

معاون رئیس جمهور با اشاره به تفاوت برداشت افراد و دستگاه‌های مختلف از قانون تأکید کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که برای همه افراد و دستگاه های اجرایی برداشت واحدی از قانون وجود داشته باشد.

وی در ادامه به برخی از این اختلاف برداشت ها اشاره کرد و گفت: مثلا ما وقتی مجوز استخدامی به وزارت‌خانه‌ای می‌دهیم، آن وزارت‌خانه موظف است 25 درصد آن را در یک چارچوب و 5 درصد آن را در چارچوبی دیگر، به ایثارگران اختصاص دهد. البته در مورد 70 درصد بقیه منع قانونی ندارد که به ایثارگران اختصاص دهد، اما آیا باید پاسخگوی همه مردم باشیم یا خیر؟ وقتی نزدیک به سه میلیون بیکار داریم که چیزی حدود یک‌ونیم میلیون نفر آن تحصیل‌کرده‌های دانشگاهی هستند، باید پاسخگوی نیاز به شغل آن‌ها هم باشیم یا اینکه فقط باید مسائل گروه های خاصی مدنظرمان باشد. حتما در این موارد ملاحظاتی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، تبدیل وضعیت ایثارگران را یکی دیگر از اختلاف نظرهای بین دستگاه های مسئول و ذینفعان در برداشت از قوانین دانست و گفت: در خصوص تبدیل وضعیت، حکم روشن است. طبق قانون، دستگاه‌های اجرایی نسبت به تبدیل وضعیت ایثارگران قراردادی شاغل در آن دستگاه باید اقدام کند، پس باید توجه شود کسی که قراداد با دستگاه ندارد مشمول تبدیل وضعیت در آن دستگاه نمی‌شود.

معاون ریس جمهور در ادامه افزود: البته همواره یکی از مهم‌ترین مسائل مبتلابه دولت، مسائل مربوط به ایثارگران است، اما این تنها مسئله دولت نیست و دولت باید روی مسائل متعددی متمرکز شود. طبیعی است که نگاه وزیر و رئیس دستگاه با نگاه مشاورش در امور ایثارگران متفاوت باشد چرا که وزیر مسئول یک بخش و حل مسائل مردم در آن بخش است و نمی تواند بر مسائل گروهی خاص متمرکز شود اما به این معنی نیست که وزرای محترم و روسای دستگاه ها به مسائل ایثارگران بی‌توجه باشند.

وی گفت: برخی از قوانین تصویب شده و برای اجرا، باید آیین‌نامه‌اش تصویب شود. ما به سهم خود حتماً آمادگی داریم اگر در تصویب آیین‌نامه‌ها کمک ما لازم است، در دستور کار قرار دهیم. همچنین تلاش می‌کنیم هرآن‌چه که در کمیسیون اجتماعی دولت به عنوان آیین‌نامه‌های مربوط به «قانون جامع حمایت از ایثارگران» یا موادی از قانون برنامه ششم توسعه و مرتبط با مسائل ایثارگران باشد، در صحن دولت با اولویت و فوریت به آن نگریسته شود تا نقص و کاستی‌هایی که وجود دارد برطرف شود.