به گزارش پارس به نقل از مهر، محمد بیاتیان نماینده مردم بیجار در خصوص انصراف برخی نمایندگان از تحقیق و تفحص از وزارت خانه ها و سازمان های مختلف به بهانه پایان عمر دولت دهم اظهار داشت: بنده این دیدگاه را که تحقیق و تفحص را باید از افراد و مدیران انجام داد قبول ندارم. بلکه تحقیق و تفحص معمولا از یک مجموعه انجام می شود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: آنچه در قانون پیش بینی شده و نمایندگان نیز مد نظرشان است این است که با انجام تحقیق و تفحص ایرادات و مشکلات از لحاظ مدیریتی ساختاری و سیستمی از مجموعه ها برطرف شود و اگر افرادی نیز در به وجود آمدن این مشکلات مقصر شناخته می شوند طبق قانون با آن ها برخورد شود.

عضو کمیته تحقیق و تفحص از شرکت های خودرو سازی با بیان این که اگر این طور فکر کنیم که با تغییر مدیران باید از تحقیق و تفحص هم منصرف شویم دیگر نباید به سراغ تحقیق و تفحص رفت گفت: هدف ما از تحقیق و تفحص جنگیدن با یک فرد نیست بلکه برای رفع ایرادات از یک سیستم این کار انجام می شود تا ادامه راه و تعامل بیشتر با سایر قوا بهتر انجام گیرد.

بیاتیان خاطر نشان کرد: انصراف دادن از تحقیق و تفحص ها به خاطر پایان عمر دولت یک بهانه است و اگر بخواهیم نگاه سیاسی داشته باشیم این موضوع بهانه خوبی می شود.

وی در پایان افزود: با تحقیق و تفحص و رفع ایرادات از مجموعه های مختلف می توان به دولت بعد کمک کرد تا ادامه مسیر را با مشکلات کمتری طی کند.

بیش از ده طرح تحقیق و تفحص از دستگاه های اجرایی مختلف در مجلس مطرح است. در روزهای اخیر یکی از تحقیق و تفحص ها که قرار بود از معاونت علمی و فن آوری رئیس جمهور انجام شود به توصیه رئیس مجلس به دلیل پایان کار دولت لغو شدها ست.