به گزارش پارس نیوز، 

 

استقبال مردم استان یزد از سینما در مجموع خوب است و در رده متوسط کشور قرار دارد. در سال‌های اخیر به دلیل ارتقای کیفیت سینماها و به روزترشدن تجهیزات نمایشی و بالا رفتن کیفیت فیلم‌ها، مردم علاقه بیشتری به دیدن فیلم‌ پیدا کرده‌اند و استقبال مردم رشد قابل توجهی داشته است.

مجید جوادیان زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور سینمایی،سمعی و بصری، با اشاره به میزان خوب و قابل توجه استقبال از فیلمها درسال 96 گفت: با بررسی فیلم‌های پر فروش چند سال اخیر در‌می‌یابیم که ژانر‌های طنز و کمدی بیشترین استقبال و فروش را در یزد داشته‌اند و این خود نشان می‌دهد که یزدی‌ها همچنان به سینما نگاه مثبتی دارند.

وی تعداد مخاطبین یزدی را در سال 96 با توجه به تعداد 17 سالن 357868 نفراعلام کرد.

به گفته جوادیان زاده میزان استقبال از فیلمها در سه ماهه شروع سال جاری نیز151889نفر بوده که نسبت به زمان مشابه سال گذشته حدود 6 برابر رشد داشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت:درحال حاضراستان یزد دارای 18 سالن سینما با ظرفیت 4009 صندلی است.

وی با اعلام این خبر افزود: از این تعداد، 9سالن در شهرستانهای ابرکوه(یک سالن)، اشکذر(یک سالن)،بافق(یک سالن) ، تفت(یک سالن)، میبد(2 سالن) ، اردکان(2 سالن)، مهریز(یک سالن) و تعداد 9 سالن نیز درشهر یزد(4 سالن در سینما جام جم و 5سالن در پردیس سینمایی تک) است.

به گفته وی در اسفندماه سال گذشته ، سالن مجتمع فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهریز (سینما فرهنگ) با ظرفیت 180 نفر افتتاح شد.

این مدیر فرهنگی ادامه داد: در سال جاری همچنین یک سالن(سینما خاطره) با ظرفیت 200 نفر در شهرستان اشکذر به بهره برداری رسید .

جوادیان زاده در ادامه با بیان اینکه برگزاری همزمان جشنواره فیلم فجر در استان یزد طی سه سال اخیر با استقبال بی نظیر مخاطبین روبروشده، تصریح کرد: در سال گذشته تعداد 12914 نفر از 17 عنوان فیلمی که در دو سینمای تک و جام جم اکران شد دیدن کردند.

وی در مورد تجهیز و به روزرسانی سیستم های نمایش فیلم و صوت، افزود:در سال 96 تعداد 3 سالن ( 2 سالن سینما جام جم و یک سالن سینما فرهنگ مهریز) توسط بخش خصوصی تجهیز و به بهره برداری رسید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در مورد ارتقای درجه سینماها ی یزد گفت:با توجه به بررسی های به عمل آمده ، در پردیس سینمایی "تک" مواردی همچون تأسیس مراکز تفریحی، مرکز نگهداری کودک ،کافه سینما ، به روز رسانی سیستم های صوت و تصویر ،تهویه سالن و... به انجام رسیده و سبب ارتقای درجه این سینما از ممتاز به مدرن گردید.همچنین سینما جام جم یزد نیز دارای درجه کیفی ممتاز است.

وی تصریح کرد : سینماهای استان یزد دارای کیفیت مطلوبی هستند.

جوادیان زاده در پایان افزود: با توجه به این‌که در فصل تابستان و اوقات فراغت دانش‌آموزان به سر می‌بریم، استقبال از سینما و دیدن فیلم نیز افزایش دو چندان داشته است و مردم عموماً برای سرگرم شدن در آخر هفته به سینما می‌روند. همچنین در روزهایی که مبلغ بلیت نیم‌بها می‌شود، این استقبال بالاتر می‌رود، به‌طوری که گاهی سینماها با کمبود صندلی در سئانس‌ها مواجه می‌شوند و ظرفیت آنها به سرعت تکمیل می‌شود.