به گزارش پارس نیوز، 

محمود زمانی قمی روز سه شنبه در چهارمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان افزود: باید نیاز بخش های تولیدی و اقتصادی در کاهش میزان وابستگی و ایجاد زمینه رشد سرمایه گذاری در این حوزه ها شناسایی و هرچه زودتر برای رفع مشکلات آینده برنامه ریزی شود.

وی بر لزوم تلاش بیشتر موسسات و بانکهای مسئول در طرح اشتغال روستایی و عشایری در جذب تسهیلات بیشتر تاکید کرد و یادآور شد: شرایط کنونی جذب اعتبارات اشتغال رضایت ‌بخش نیست .

رئیس کارگروه اشتغال استان یزد در ادامه تصریح کرد: دستگاه‌های مختلف باید ظرف 2 روز آینده تمام واحدهایی را که وابستگی مواد اولیه به بیرون از کشور دارند شناسایی تا بتوانیم برای کاهش وابستگی ها تلاش کنیم.

زمانی قمی بر لزوم توجه جدی مدیران به تعهد برای رشد اشتغال در استان تأکید کرد و گفت: در شرایط کنونی پرداختن و شناسایی طرح‌های نیمه‌تمام و واحدهایی که علاوه بر داشتن زیرساخت‌های لازم ، توانایی افزایش اشتغال دارند ضروری و با اهمیت است.

وی ادامه داد: باید مدیران در جلسات کارگروه اشتغال و نیز ستاد اقتصاد مقاومتی طرحهای نو و جدیدی ارائه دهند تا زمینه مقابله با تحریم ها فراهم شود.

استاندار یزد با بیان اینکه مقابله با تحریم ها و توطئه های دشمنان نیازمند برنامه ریزی است ، تصریح کرد: برای کاهش وابستگی ها به خارج محدودیت زمانی داریم به همین دلیل باید واحد های تولیدی استان به تامین مواد اولیه اهتمام ویژه‌ای صورت گیرد.

وی تأکید کرد : نباید اجازه داد، حوادث آینده از تدبیر ما جلو بیفتد و در واقع هنر مدیر این است که قبل از وقوع یک حادثه برای کنترل آن ، مدیریت داشته باشد.

در این جلسه 224 طرح اشتغال روستایی و عشایری با یک هزار و 150 میلیارد ریال اعتبار با یکهزار فرصت شغلی به تصویت اعضا رسید.

استان یزد با یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت ، چهارمین استان صنعتی کشور است.

انتهای پیام /