به گزارش پارس نیوز، 

رسول ملاقلی پور سوم خرداد سال ۸۲ گفت وگوی جالبی انجام داد که بازخوانی آن به بهانه سالروز آزاد سازی خرمشهر ،همچنان خواندنی است.

رسول ملاقلی پور به خبرنگار گفت: سال‌ها پیش وقتی لفظ قهرمانان ملی دفاع مقدس را به کار می‌بردیم دچار این تهمت‌ها می‌شدیم که ما مخالف رشادت‌های جوانان این مرز و بوم هستیم در حالیکه به اینصورت نبود، ما به عنوان فیلمساز می‌خواستیم به ماجرا درست نگاه کنیم و برای نسل آینده بگوییم .

وی باتاکید بر اینکه سینمای جنگ در حد جرقه‌ای بیش کار نکرد اظهار داشت: این سینما هیچ تاثیری ،بخصوص در نشان دادن قهرمانان ملی این مملکت نداشت و نوعی به نمایش درمی‌آید که از اصول دراماتیک برخوردار نیست و طبیعتا اگر بر جوانان امروز تاثیر بگذارد ،تاثیراتی آنی و زود گذر خواهد بود.

کارگردان «قارچ سمی»در ادامه گفت: به عنوان یک فیلمساز، وقتی مرحله‌ی باز پس‌گیری خرمشهر شروع شد آرزویم این بود که فتح خرمشهر را همان طور که سقوط آن را دیدم ببینم و دوست داشتم فیلمی از فتح خرمشهر بسازم که این شرایط هرگز به خاطر سیاستگذاران و سیاستمداران فرهنگی پیش نیامد.

وی در ادامه افزود: در این سالها، نگاه‌ها به مقوله جنگ متفاوت بود،یک عده اصلا این مقوله را قبول نداشتند و نگاهشان به جنگ فرق می‌کرد و کسانی مثل من که به دور از مسائل سیاسی بودیم ، نتوانستیم تشخیص بدهیم ماجرا چیست، به همین دلیل درباره‌ی خرمشهر فیلمی ساخته نشد، یا بودجه‌ها را به افرادی که توانایی این کار را نداشتند دادند.

رسول ملاقلی پور گفت: اگر اتفاقی، درباره قهرمانان ملی این مملکت نیفتاده به خاطر سیاستمداران و سیاستگذاران فرهنگی است. چون این افراد نخواستند چنین اتفاقی بیفتد و جوانان این مملکت به جوانان گذشته خود افتخار کنند حتی درباره‌ی قهرمانان دیگر نیز علاقمند نیستند این اتفاق بیافتد.


انتهای پیام/