کارگردان فیلم «شیار 143» گفت: در همه ما ایرانی‌ها نگاه ضدصهیونیستی وجود دارد و دلیلش هم بیداری است که در ملت ما وجود دارد و همین بیداری، رسانه‌های غربی و رژیم صهیونیستی را وادار به واکنش علیه این جشنواره می‌کند.این جشنواره به نوعی خاری در چشم مستکبران جهان است.
نرگس آبیار در خصوص برگزاری سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت اظهار داشت: ما فیلمسازان باید وظیفه خود بدانیم و تبعات جنگ را به تصویر بکشیم و توجه داشته باشیم تا یک نگاه واقعی و به دور از خودنمایی به جنگ داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته شاهد بودیم که کارگردان‌های دیگر با نگاه خاص خود جنگ را به تصویر می‌کشیدند و همین امر موجب می‌شد تا مخاطب از جنگ زده شود و برچسب سفارشی بودن بر کارش بخورد.
آبیار افزود: با توجه به اینکه تولید فیلم درباره جنگ هزینه‌بر است باید دستگاه‌های ذی‌ربط مخصوصا کمیسیون فرهنگی مجلس بودجه‌ای را برای ساخت این نوع فیلم‌ها و این جشنواره که تنها جشنواره مختص به جنگ است اختصاص دهد.
وی همچنین خاطرنشان کرد: سینما به عنوان رسانه‌ای نافذ نقشی استراتژیِک در شناسایی و معرفی ظرفیت‌های انقلاب و دفاع مقدس دارد بنابراین باید به بهترین شکل مطلوب از سینما در معرفی و شناسایی جنگ به دنیا کوشید.