به گزارش پارس نیوز، 

 به نقل از ستاد ارتباطات و اطلاع‌رسانی جایزه مصطفی(ص)، آرتور کلارک یکی از نویسندگان مجله فوربس، در گزارش خود آورده است که درمیان پیشرفت­‌های متحول­‌کننده روز دنیا، دستاورد پروفسور عمر یاغی، در تولید آب از هوای رقیق می­تواند دنیا را تغییر دهد." پروفسور یاغی بخاطر سهم بی­‌نظیر خود در طراحی و تولید چارچوب­‌های فلزآلی(MOFs)، موفق به کسب جایزه مصطفی(ص) در سال 2015 شد.

همچنین مجله ساینتیفیک آمریکن (Scientific American) به بررسی ویژه فعالیت­‌های پروفسور یاغی و تیم وی در دانشگاه برکلی پرداخته است و می‌گوید: او موفق به طراحی سیستمی شده است که با استفاده از مواد فوق جاذب، رطوبت هوا را می‌­گیرد و سپس این رطوبت محبوس شده در واکنش به حرارت نور طبیعی خورشید رها می­شود.

پروفسور عمر یاغی متولد 1965 در امّان؛ پایتخت اردن است. شاخص­ترین فعالیت علمی وی طراحی و تولید طبقاتی از ترکیبات با عنوان چارچوب­‌های فلزآلی (MOFs)، چارچوب­های زئولیت ایمیدزولات (ZIF) و چارچوب­های کوالانسی آلی (COFs)است.

وی موفق به تولید این مواد از علوم پایه تا کاربرد آن­ها در فناوری­‌های انرژی پاک از جمله ذخیره هیدروژن و متان و همچنین حبس و ذخیره­‌سازی دی­‌اکسیدکربن شده­ است.

جایزه مصطفی(ص)، به عنوان یکی از نمادهای شایستگی و برتری علمی در حوزه علم و فناوری است که هر دو سال یکبار به دانشمندان و محققان برتر جهان اسلام اعطا می­‌شود.

این جایزه در چهار زمینه علم و فناوری زیستی و پزشکی، علم و فناوری نانو، علم و فناوری اطلاعات و ارتباطات و تمام زمینه­‌های علم و فناوری به دانشمندان برگزیده اهدا می‌­شود.