محسن محمدی شاعر در خصوص ویژگی‌ها و مولفه‌های لازم در آثار شاعران جوان گفت: استفاده از پتانسیل فضای روز، زبان مدرن و تفکری فراتر از عشق ها و دلبری های منحصر به فرد و خط و خال و... که متاسفانه در شعر امروز و قالب های مختلف بیداد می کند، از ویژگی های لازم در آثار این شاعران است.

 

وی پیرامون مشکلات و دغدغه های جوانان در این عرصه تصریح کرد: بزرگترین مشکل جوانان امروز فضای مجازی و تشویق های بی تفکر و اغلب اشتباهی است که برخی شاعران را به اشتباه انداخته و در آن اشتباه نگه می دارد. مهم تر ازآن اینکه فضای مجازی فرصت مطالعه را از شاعران کم تجربه می گیرد و تمام وقت را در صفحات اجتماعی می گذرانند که هیچ سودی برای آن ها نخواهد داشت؛ زیرا آشنایی با متون اصلی ادبیات فقط و فقط با مطالعات پیوسته صورت می پذیرد.

 

محمدی افزود: نکته دیگر وجود و ظهور انجمن‌های شعری است که بی هیچ پشتوانه علمی راه اندازی می شوند و عده ای از جوانان مشتاق را به سمت خود می کشانند. در حالی که خروجی آن ها واقعا ضعیف و دلسرد کننده است. این مشکل بیشتر در پایتخت و شهرهای بزرگ رخ می دهد که برای اثبات این موضوع می توانیم به شعرهای جوانانی استناد کنیم که در شهرستان های کوچک و محروم کار می کنند، اما بسیار بهتر از شاعران نامی امروز به شعر می پردازند.

 

این شاعر در ادامه اظهار داشت: آن دسته از شاعرانی که خود را از هیاهوی مجازی خود دور نگه داشته اند، قطعا موفق تر بوده و جهان بینی فراتری از عشق زمینی ناپایدار خواهند داشت که در آثارشان هم موضوعات جهان شمولی به چشم می خورد.

 

محمدی در پایان پیرامون آثار نگاشته شده خود خاطرنشان کرد: مجموعه مشترک «بندهای آزاد» و مجموعه غزلی که بعد از حدود 6 سال توسط انتشارات «آوای کلار» به چاپ خواهد رسید، در نمایشگاه کتاب امسال حاضر خواهد شد.