به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، لوسرواتوره رومانو، روزنامه رسمی واتیکان، در واکنش به انتخاب فیلم سینمایی «افشاگر» به عنوان بهترین فیلم در اسکار 2016 میلادی، از آن تقدیر کرد.
 
این روزنامه در سرمقاله خود با تشکر و قدردانی از تام مک‌کارتی کارگردان این فیلم سینمایی، آورده است فیلم فوق به هیچ وجه ضد کاتولیک نیست. 
 
فیلم سینمایی «افشاگر» به روایت داستان یکی از قدیمی‌ترین گروه‌های روزنامه‌نگاری افشارگر به نام گروه روزنامه نگاران افشاگر از روزنامه بوستون گلوب می‌پردازد که از کودک آزاری در یک کلیسای کاتولیک در ایالت ماساچوست آمریکا پرده برمی‌دارند. 
 
نویسنده این سرمقاله معتقد است: «افشاگر» صادقانه واقعیت‌های وحشتناک برخی افراد در کلیسا را به تصویر کشیده است و این به معنای این نیست که تمام کشیشان چنین رفتاری دارند. 

مایکل شوگر، تهیه کننده فیلم سینمایی «افشاگر»، در مراسم دریافت جایزه اسکار اظهار امیداری کرد این فیلم بتواند صدای نجات‌یافتگان از آزارهای کلیسای کاتولیک را به گوش واتیکان برساند.   
 
او در ادامه با خطاب قرار دادن پاپ گفت: پاپ فرانسیس دیگر زمان آن فرا رسیده که از کودکان محافظت کرده تا اعتماد از دست رفته را بازسازی کنیم. 
 
نویسنده لوسرواتوره رومانو، در نوشته خود به اینکه فیلم «افشاگر» نشان مثبتی از شرایط حال حاضر است، تأکید کرده و معتقد است مردم هنوز به کلیسا و پاپ اعتماد دارند چرا که پاپ در حال تلاش برای پاکسازی کلیسا از اقدامات ناخوشایند است. 
 
فیلم سینمایی «افشاگر» به کارگردانی توماس مک‌کارتی و بازی مارک روفالو، مایکل کیتون و ریچل مک آدامز ششم نوامبر سال 2015 به روی پرده سینماها رفت.