به گزارش پارس، ایسنا به نقل از روزنامه دیلی تلگراف نوشت: این مساله پس از آن مطرح شد که یک داستان "غیر واقعی" در خصوص ابتلای پاپ فراسیس به تومور مغزی در رسانه‌های ایتالیایی نشر پیدا کرد. این مساله در یک روزنامه ایتالیایی منتشر شد که سخنگوی واتیکان آن را فورا رد کرد.

کاردینال‌ها و سایر اعضای سلسله مراتبی این کلیسای کاتولیک حاکی از آن است که یک داستان بی‌پایه و اساس در خصوص تومور توسط دشمنان پاپ 78 ساله مطرح شده است تا اعتبار وی را زیر سوال ببرند و قضاوت وی نیز دچار اشکالاتی است.

این افراد خاطرنشان کردند که زمان‌بندی این افشاگری بسیار مشکوک است و تنها چند روز قبل از نتیجه‌گیری در خصوص سینود (یک جلسه سه هفته‌ای متشکل از 270 اسقف و کاردینال) در واتیکان انجام شد که قرار بوده مسایلی مانند طلاق و رویکرد این کلیسا در خصوص همجنس‌گرایی مطرح شده است. اسقف‌ها قرار است گزارش نهایی خود در این خصوص به پاپ ارائه دهند. روزنامه واتیکان این گزارش را "نادرست و بی‌اساس" خوانده است.

در این روزنامه آمده است: آن لحظه تلاش برای ایجاد ابری از غبار را برای دستکاری (حقیقت) نشان می‌دهد.

این روزنامه ایتالیایی که گزارش را منتشر کرده است مسایلی را درباره "سایه یک توطئه" که هدفشان همکاری با محافظه‌کاران کلیسا که مخالف پاپ فرانسیس هستند، مطرح کرده است.

ماسیمو فرانکو، یک کارشناس ارشد واتیکان در این باره گفت: کسی که این گزارش را به روزنامه ایتالیایی افشا کرده سعی در تضعیف مشروعیت پاپ داشته است.