مهر، علی نصیریان بپیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون  گفت: هم‌نسلان من اگر نامشان ماندگار شده تنها به خاطر این نیست که زمان ما تعداد هنرمندان نسبت به امروز کمتر بود بلکه آنچه آنها را هنرمند کرد عشق و علاقه و پشتکارشان به هنر و حرفه شان بود.

وی افزود: تنها توصیه ای که به جوانان امروز دارم این است که پشتکار داشته باشند و راحت و سطحی از کنار هر چیز عبور نکنند. در عرصه هنر دختران و پسرانی می بینم که اغلب به فکر ستاره شدن هستند و دوست دارند زودتر به جایگاه های بالاتری برسند اما نمی دانند اولین چیزی که انسان را ماندگار می کند عشق و علاقه است.

این هنرمند پیشکسوت که نقش های ماندگار بسیاری بازی کرده است درباره ادامه فعالیت هایش در مدیوم‌های محتلف چون سینما، تلویزیون، تئاتر گفت: برای من مردم از رسانه مهمتر هستند. سینما و تلویزیون تفاوتی ندارد هر سناریو و نقشی که قابلیت داشته باشد و از مردم حرف بزند برایم محترم است. نمی دانم بعد از این چقدر توان دارم و چه نقش هایی به من پیشنهاد می شود اما هیچ وقت مردم از یادم نخواهند رفت.

نصیریان درباره نقش خود در مجموعه «شهرزاد» اشاره کرد: اگرچه سن و سال من از آن زمان دور نیست ولی با فضایی که این سریال دارد من در کودکی ام برخورد نداشته ام و از دور فقط می‌دانستم این ها وجود دارند. کار بازیگر هم این است بتواند نقش هایی بازی کند که ممکن است هیچ وقت تجربه شان را نداشته باشد.