به گزارش پارس به نقل از تسنیم پیکر مرتضی احمدی، هنزمند پیشکشوت سینما و تلویزیون امروز صبح در میان خیل پرتعدادی از هنرمندان و مردم تشییع شد.

در این مراسم حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی، علی مرادخانی، معاونت هنری وزارت ارشاد، بهزاد فراهانی، مرضیه برومند، از هنرمندان تئاتر و تلویزیون و افشین پیروانی، مربی و فوتبالیست تیم پرسپولیس سخنرانی کردند.

ایوبی در سخنرانی کوتاهش گفت: مرتضی احمدی نام نیکی است که همواره در ایران عزیز خواهد ماند. امسال پاییز دردناک و خزان غم آوری داشتیم. امیدوارم ادب، آداب و بزرگ منشی این مرد بزرگ الگوی همه ما باشد. امروز ما یک الگو را به خاک می‌سپاریم.

مرادخانی هم در سخنان کوتاهی به جنبه «تهران‌شناسی» مرحوم احمدی اشاره کرد و گفت: ‌او زوایایی از تهران را می‌شناخت که کمتر کسی آنها را می‌دانست یا بیان کرده بود.مرحوم احمدی در حوزه تهران شناسی و موسیقی فعالیت‌های گسترده و قابل‌توجهی داشت .معاون هنری وزیر ارشاد با خواندن فاتحه در پایان گفت: ‌حیف است چنین مرد بزرگ و استادی را بدون دعا و فاتحه راهی بهشت زهرا کنیم.

سخنرانی کوتاه بهرنگ بقایی نوه مرحوم احمدی هم از نکات قابل‌توجه مراسم بود. صابر ابر مجری و گرداننده مراسم بود.

پس از مراسم تشییع ، نماز میت توسط حجت‌الاسلام دعایی بر پیکر مرتضی احمدی خوانده شد و پیکر مرحوم احمدی برای خاکسپاری در قطعه هنرمندان روانه بهشت زهرا(س) شد.

مراسم هفتم زنده یاد احمدی توسط باشگاه پرسپولیس در قالب یک مراسم یادبود برگزار خواهد شد.