یکی از مجموعه‌های تلویزیونی که در سال‌های اخیر توانست میان ایرانیان محبوبیت زیادی کسب کند، سریال تلویزیونی "پایتخت" است که دو بازیگر کودک آن در سوئد زندگی می‌کنند. ساخت سریال "پایتخت" در سال ١٣٨٩ آغاز و فصل نخست آن در نوروز ١٣٩٠ از تلویزیون ایران پخش شد. از این مجموعه‌ی پربیننده‌ی تلویزیونی دو فصل دیگر هم ساخته و در نوروز سال‌های ١٣٩٢ و ١٣٩٣ پخش شدند.

سارا و نیکا فرقانی اصل به همراه پدر و مادر واقعیشان

 

saranikay1

saranikay5

این سریال را محسن تنابنده، بازیگر سرشناس تئاتر،سینما و تلویزیون ایران به همراه چند نویسنده‌ی دیگر نوشته‌است و کارگردانی آن را نیز سیروس مقدم انجام داده‌است. تنابنده علاوه بر نویسندگی هم در یکی از نقش‌های اصلی این مجموعه‌ی تلویزیونی، به‌نام "نقی معمولی" بازی کرد و هم مسؤولیت بازیگردانی را در این سریال برعهده‌داشت.

saranikay4

داستان مجموعه‌ی تلویزیونی "پایتخت" در فصل نخست درباره‌ی یک خانواده‌ی مازندرانی‌ست که تصمیم می‌گیرند از علی آباد کتول به تهران مهاجرت کنند. این خانواده در تهران با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند.

saranikay3

در فصل‌های بعدی شخصیت‌های دیگری از این مجموعه چون ارسطو(با بازی احمد مهران‌فر) و حوادثی چون بیکاری نقی(محسن تنابنده) و تشویق خانواده به روی‌آوردن به کشتی که در جوانی به آن مشغول بوده، داستان‌های جدیدی را در این سریال رقم می‌زنند.

saranikay2

در خانواده‌ی نقی همسر وی(با بازی ریما رامین‌فر) و دو کودک دوقلو به نام‌های سارا و نیکا ایفای نقش می‌کنند. این دو کودک با نام‌های اصلی سارا و نیکا فرقانی اصل در اوپسالا زندگی می‌کنند و در زمان فیلمبرداری این مجموعه‌ی تلویزیونی به همراه مادر خود در ایران به‌سرمی‌بردند.

saranikay