به گزارش حوزه شهری پارس نیوز، در دویست و سی و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، شورایاری منطقه 10 برای ارائه گزارش حضور پیدا کرد.

در ابتدا اشرفی دبیر دبیران شورایاری محلات منطقه 10 تهران گفت: این منطقه در بخش مرکزی شهر تهران واقع شده است.

وی افزود: در منطقه 10 بیش از 320 هزار نفر ساکن هستند که 102 هزار خانوار محسوب می‌شوند.

اشرفی با بیان اینکه در این منطقه 3 ناحیه و 10 محله وجود دارد، گفت: 52 درصد منطقه 10 در بافت فرسوده قرار دارد و جنوب این منطقه نیز فاقد مراکز درمانی است.

پس از اظهارات دبیر دبیران شورایاری محلات منطقه 10 اقبال شاکری گفت: گزارش خوبی امروز ارائه شد و نهاد شورایاری‌ها به بلوغ فکری رسیده است.

وی ادامه داد: باید نسبت به نوسازی و بازسازی بافت فرسوده در این منطقه نیز هرچه سریعتر اقدام شود.

در ادامه احمد دنیامالی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: بافت فرسوده بسیار موضوع جدی در منطقه 10 است و اینکه تسهیلاتی ارائه دهیم وبی بار جمعیت افزایش نیابد یک پارادوکس است.

وی خاطرنشان کرد: باید به موضوع ورزش در مناطق 17، 9 و 10 تهران توجه بیشتری داشته باشیم و در طرح‌های سال آینده این اقدام صورت گیرد.

دنیامالی گفت: برای تمامی سنین بالای 65 سال از سوی شهرداری کارت منزلت داده می‌شود و در مناطق ذکر شده اقدامی صورت بگیرد تا مردم بهتر بتوانند از این امکانات استفاده کنند.

پرویز سروری رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر تهران نیز در ادامه افزود: بزرگراه یادگار امام باید در اولویت قرار بگیرد و هر سال نیز مبالغ خوبی به این پروژه اختصاص می‌یابد ولی پروژه به کندی پیش می‌رود.

وی گفت: در سال آینده این پروژه باید از وضعیت فعلی خارج شود و هرچه سریعتر به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: موضوع بافت فرسوده تقریباً تبدیل به یک موضوع گفتار درمانی شده و مثل اینکه امیدی به حل این موضوع نیست.

سروری خاطرنشان کرد: دولت در زمینه بافت فرسوده اهتمام لازم را به خرج دهد.

در ادامه بررسی منطقه 10 تهران، رحمت‌الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران گفت: بافت فرسوده در منطقه 10 رتبه اول را دارد و ضعیف‌ترین منطقه در حوزه فضای سبز است لذا امیدواریم سند بالادستی مدیریت شهری نیازهای مردم باشد.

وی گفت: در بریانک مشکلاتی مابین شرکت فاضلاب و شهرداری وجود دارد، در نواب و میدان قزوین نیز بافت فرسوده مشکلاتی را ایجاد کرده است، در دو راهی قپان و سه‌راه آذری باید پل هوایی مکانیزه نصب شود.

حافظی بیان داشت: کارخانه آرد در این محله آلودگی هوا ایجاد کرده که باید نسبت به حل مشکلات آن اقدام شود.

در ادامه این جلسه مرتضی طلایی نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: بنده پیشنهاد می‌دهم در بودجه سال 95 یک درصد از محل صدور پروانه ساخت و ساز در تهران را به نوسازی بافت‌های فرسوده اختصاص دهند.

وی ادامه داد: از نقطه‌های تاریک شورا از دوره اول تا به امروز بافت فرسوده بوده است و اراده‌ای برای حل آن به طور جدی نشده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: سرانه درآمد منطقه 10 پایین است و تقاضا می‌شود در بودجه 95 به این منطقه توجه بیشتری شود.

وی درباره بودجه نقد و غیر نقد شهرداری تهران در سال 95 اشاره کرد و گفت: بودجه غیر نقد پول نیست و شهرداری نیز به ناچار تعهداتی را ایجاد می‌کند؛ بهتر است در بودجه سال 95 به بودجه غیرنقد توجه بیشتری شود.

در ادامه این جلسه عظیمی شهردار منطقه 10 گفت: سرانه‌های منطقه 10 نسبت به مناطق دیگر کم است به میزانی که در حال حاضر مردم در رنج هستند.

وی افزود: 52 درصد منطقه 10 در بافت فرسوده قرار گرفته است ولی بافت فرهنگی و اصیلی را دارد.

عظیمی درباره کارخانه آرد نیز اظهارداشت: کارخانه آرد و نوشابه‌سازی زمزم بنا بر گواهی استاندارد آلایندگی آنها به صفر رسیده است و آلودگی ایجاد نکرده‌اند و مشکلی نیز برای محیط زیست نخواهند داشت.