به گزارش خبرنگار حوزه شهری پارس نیوز،شورای شهر تهران به روزهای پرتنش و پر هیجانی نزدیک می شود. هر اتفاقی در مدیریت شهری، آبستن حادثه ای است و البته امروز در صحن علنی شورای شهر، دعوا بر سر انتخابات شورایاریها بود.البته جریان اصلاخ طلب شورای شهر همواره در راس تنش ها حضور فعالی دارند و همین امر باعث شده که دو عضو شورای شهر درباره علل و عوامل تنش ها و برخوردهای این جریان در صحن علنی شورا به گفت  وگو پرداختند:
 
تقی پور:استفاده از تاکتیک های خبرسازی از برنامه های این جریان است
 
رضا تقی پور سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران درباره تنش های به وجود آمده در جلسه علنی روز سه شنبه شورای شهر و این که هر هفته جریان اصلاحات به دنبال سلب آرامش شورا هستند اظهار داشت:بنده به عنوان سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران نمی خواهم درباره علل و عوامل ایجاد تنش در شورا به صورت واضح اظهارنظر کنم.چراکه شهروندان تهرانی از فهم و شعور زیادی برخورداند و می دانند علل ایجاد تنش در شورا به چه دلایلی است.
 
وی در ادامه افزود:معمولا این گونه موضوعات در جلسات شورا رخ می دهد.روز سه شنبه نیز تعدادی از اعضای شورا درخواست این را داشتند که بدون رعایت نوبت اقدام به سخنرانی و نطق کنند که این موضوع مورد اعتراض بنده و سایر اعضای شورا قرار گرفت و به این دلیل صدای برخی از نمایندگان در شورا بلند شد که این زیبنده  صحن علنی شورا با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه نیست.
 
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که خروج اعضای معترض از صحن شورا و دوباره ورود آنها به صحن،نشانگر تاکتیک های خبرسازی این افراد است که تنها در روزهای سه شنبه شورا چنین اتفاق هایی رخ می دهد خاطرنشان کرد:عده ای از افراد می خواهند با این حرکات مشهور و معروف شوند و از این حربه خبرسازی توسط رسانه ها استفاده می کنند.البته لازم به ذکر است که خود مردم تمامی مسائل را دنبال می کنند و قطعا در جریان تمامی حواشیح شورا هستند.
 
تقی پور در ادامه تصریح داشت:از تمامی اعضای شورا شهر می خواهیم که از خبرسازی و ورود شورا به مسائل حاشیه ای اجتناب کنند و کاری کنند که شورا در کمال آرامش به کار خود ادامه دهد و به مشکلات و مسائل شهروندان تهرانی رسیدگی کند.
 
سروری:برخی ها توهم سیاسی دارند
 
در همین باره پرویز سروری رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در گفت وگو با خبرنگار حوزه شهری تهران پرس،درباره اتفاقات روز سه شنبه شورا اظهار داشت:در طول بیش از یک سالی که از عمر شورای چهارم می گذرد،سعی کردیم روابط تقابلی به روابط تعاملی بین  اعضای شورای شهر تبدیل شود.البته در این مدت سعی کردیم که همراه دوستان اصلاح طلب برای ایجاد تنش در شورای شهر نباشیم و همواره سعی کردیم به شهروندان تهرانی خدمت کنیم.
 
وی در ادامه افزود:قبل از برگزاری جلسه روز سه شنبه شورا جلسه ای با آقای سالاری داشتم و درباره شورایاری ها صحبت هایی انجام شد.با صحبت هایی که انجام شد،بنده گمان کردم که ایشان قانع شده اند و این موضوع را به صحن علنی شورا و همچنین رسانه ها نخواهد کشاند که این موضوع اتفاق نیفتاد.
 
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که استفاده از اصطلاحاتی که در شورا بیان می شود،به نظر می رسد اعضای شورا شهر تیشه به ریشه خود می زنند.به طور مثال در زمان برگزاری انتخابات سال 88 حضور 85 درصدی مردم را به جای فرصت به تهدید تبدیل کردیم.با همین شعارهایی که به نام تقلب توسط گروهی بیان شد که آخرش نیز مشخص شد که چنین موضوعاتی اصلا صحت نداشت.این احساس وجود دارد که هر انتخاباتی که در ایران برگزار می شود،عده ای آن را زیر سوال می برند و همراه آن شعار تقلب و اشتباه سر می دهند.
 
سروری در ادامه تصریح داشت:به نظر می رسد که طرح چنین موضوعاتی نشان می دهد که اپوزیسیون خارج نشین  و غربی ها و همچنین دشمنان نظام جمهوری اسلامی از طرح این چنین موضوعات سوءاستفاده می کنند.البته بنده نمی خواهم فرد و یا گروهی را متهم به چنین اقداماتی کنم.
 
وی گفت:انتخابات شورایاری ها در کمال آرامش و بدون هیچ گونه تقلبی برگزار شد و اعضای شورایاری ها بدون هیچ مشکلی انتخاب شدند.هیات نظارت و ستاد هماهنگی شورایاری ها تمامی تلاش خود را کردند که برگزاری انتخابات شورایاری ها بدون هیچ مشکلی باشد.حال این کار بزرگ و عرق ریخته شده در برگزاری این انتخابات را با طرح چنین موضوعاتی که این انتخابات شبهناک و تقلب در آن صورت گرفته است،بیان کنیم،به نظر بنده ظلم به عوامل و شرکت کنندگان در انتخابات بوده است.
 
عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: در فتنه 88 هم شما فرصت‌ها را به تهدید تبدیل کردید و با این کار هم فرصت را از محلات می‌گیرید و به تهدید تبدیل می‌کنید چرا همیشه به دنبال توهم سیاسی و کارهای سیاسی هستید.جالب این است که خود این افراد در روند برگزاری مستقیم انتخابات حضور دائم داشتند و با این صراحت چنین مسائلی را بیان می کنند.
 
سروری پاسخ به این سوال که چرا در جلسات روز سه شنبه شورا به صورت علنی برگزاری می شود،چنین تنش هایی ایجاد می شود اظهار داشت:حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه و انعکاس این گونه خبرها به نفع افراد است و طبیعتا در جلسات روز یکشنبه شورا چنین مباحثی مطرح نمی شود.چنانچه به نظر این افراد انتخابات شبه دارد،بایستی همراه با مدارک و اسناد در جلسات روز یکشنبه بررسی  شود و نبایستی با زمان رسانه ها با هم تعامل کنیم.