محسن پیرهادی در گفت‌وگو با فارس درباره آسیب‌های محله هرندی اظهار داشت: با محوریت شهرداری تهران اتفاق‌های خوبی برای حل معضلات و آسیب‌های اجتماعی در محله هرندی در حال انجام است.

وی ادامه داد: شهرداری در همگرایی دستگاه‌های ذیربط در حوزه آسیب‌های اجتماعی از جمله بهزیستی، کمیته امداد، وزارت بهداشت، وزارت آموزش و پرورش و امور مساجد اقدام کرده است.

پیرهادی خاطر نشان کرد: تعدادی مساجد در محلات هرندی و عودلاجان داریم که امام جماعت ندارد و تعدادی مساجد نیز باید در این محلات ساخته شود.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه بهزیستی و کمیته امداد باید به این موضوع جدی‌تر عمل کند، گفت: وزارتخانه‌های بهداشت و آموزش و پرورش به ترتیب باید در حوزه‌های بهداشتی و آموزشی شهروندان این محلات اقدام کنند و نباید زمینه را برای گسترش آسیب‌های اجتماعی مهیا کنیم.

وی بیان داشت‌:‌البته در این محلات جمعیت ثابت و شهروندانی نیز زندگی می‌کنند که بدون آسیب‌های اجتماعی هستند ولی لوازم زندگی برای آنها فراهم نیست که باید شرایط را برای زندگی این افراد در این محلات فراهم کنیم.

پیرهادی با اشاره به اینکه باید اقدامات ما در حل آسیب‌های اجتماعی از درون ظرفیت‌های محله بجوشد، اظهار داشت: باید خود مردم در این خصوص وارد عمل شوند و ظرفیت‌های محلی را در هرندی و عودلاجان افزایش دهیم.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت:‌ باید معتمدین محله و نیروی انسانی توانمند در آنجا را شناسایی و نسبت به قدرتمند کردن این افراد اقدام کنیم چرا که ما اگر به صورت مقطعی به آسیب‌های اجتماعی آن محله ورود کنیم و سپس خارج شویم ناخودآگاه آسیب‌های دیگر نیز ایجاد می‌شود ولی حضور مردم در صحنه می‌تواند نسبت به حل ریشه‌ای این معضل اقدام کند.

وی با تأکید بر اینکه باید سرمایه انسانی در محله هرندی تقویت شود، گفت: هنوز به صورت جدی وارد سرمایه‌های انسانی و اجتماعی نشده‌ایم، پتانسیل‌های انسانی شهر داوطلبانه باید در این محله آسیب‌‌دیده ورود پیدا کنند و ما نیز وسایل لازم را برای حضور این افراد فراهم کنیم.

پیرهادی گفت: نیروی انتظامی باید به صورت جدی با معتادین پرخطر و موادفروشان در این محله برخورد کند و کار اصلاحی در این خصوص باید انجام شود. اگر کسی آسیب جدی به شهر می‌زند نباید دیگر زمان و وقت بگذاریم که فرهنگ آن فرد را عوض کنیم بلکه نیروی انتظامی باید شدیداً با این معضل برخورد کند.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران درباره نظارت شورا درباره حل معضل هرندی اظهار داشت‌:‌ بنده چندین بار به محله هرندی قبل از اقدامات شهرداری وارد شدم و به خوبی معضلات این محله را می‌شناسم و جلساتی نیز در این خصوص با کارشناسان برگزار شده است.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا می‌توان وعده داد که تا پایان سال معضل محله هرندی برطرف می‌شود، گفت: اینکه عنوان کنیم معضلات محله هرندی یا عودلاجان تا یکسال آینده حل می‌شود شعار است ولی دستگاه‌های مختلف دارند به وظایف خود عمل می‌کنند و اقدامات مؤثر و خوبی تا کنون صورت گرفته است