به گزارش پارس به نقل از ایسنا، منابع آگاه در سازمان ملل اعلام کردند که شورای امنیت امروز (پنجشنبه) در خصوص آخرین وضعیت سوریه تشکیل جلسه می دهد و الابراهیمی نیز به زودی راهی دمشق خواهد شد.

به گزارش شبکه خبری روسیه الیوم، منابع مذکور اعلام کردند: شورای امنیت امروزه نشستی را با موضوع بررسی آخرین وضعیت سوریه در برگزار می کند. بنا بر این گزارش، اخضر الابراهیمی، فرستاده سازمان ملل به سوریه به زودی برای آماده سازی شرایط جهت برگزاری کنفرانس ژنو ۲ به دمشق سفر خواهد کرد.

شورای امنیت پیش از این قطعنامه ای در ضرورت از بین بردن سلاح های شیمیایی سوریه تصویب کرد. این قطعنامه پس از هفته ها تلاش دیپلمات های روسیه و آمریکا برای همکاری دو کشور در زمینه انهدام سلاح های شیمیایی سوریه تصویب شد. طبق این قطعنامه، وزرای خارجه سوریه و آمریکا در این زمینه با یکدیگر همکاری خواهند کرد. این قطعنامه مسئولان سوری و نیروهای مخالف رژیم بشار اسد را به انجام گفتگوهای سیاسی دعوت می کند.

شورای امنیت اعلام کرد: در صورت عدم اجرای بندهای این قطعنامه پس از اتخاذ یک تصمیم ویژه در این خصوص از سوی شورای امنیت، امکان اجرای اقداماتی طبق بند هفتم منشور سازمان ملل وجود دارد.