به گزارش پارس به نقل از ایرنا، عبدالله جومرت برادر عبدالله جومرت که چندی پیش در انتاکیه و به هنگام اعتراضات ضد دولتی با پرتاب گلوله گاز اشک آور توسط پلیس کشته شد، گفت: از نخست وزیر ترکیه که دستور شلیک داده است شکایت خواهد کرد.

نخست وزیر ترکیه پیش از این عنوان کرده بود که او دستور مقابله پلیس با تظاهر کنندگان را صادر کرده است.

روزنامه رادیکال چاپ ترکیه نوشت که پزشکی قانونی به تازگی اعلام کرده است که عبدالله جومرت به علت اصابت شلیک گلوله گاز اشک آور به سرش کشته شده است.
این در حالی است که مسوولان ترکیه عنوان کرده بودند که جومرت به علت سقوط از یک بلندی کشته شده است.

ناآرامی ها در ترکیه با اعتراض به تصمیم دولت اردوغان برای تخریب یک پارک در میدان تقسیم شهر استانبول با هدف ساخت مرکزی تجاری شروع شد.
تظاهرات معترضان بعداز مداخله نیروهای امنیتی و پلیس ترکیه و استفاده از گازهای فلفل و اشک آور و ماشین های آب پاش به درگیری های خونین بین دو طرف منجر و دامنه ناآرامی ها به سراسر ترکیه کشیده شد.

بی اعتنایی نخست وزیر ترکیه به مطالبات معترضان، لغو نکردن سفرش به شمال آفریقا، عذرخواهی نکردن از مردم، تشدید اقدامات نیروهای پلیس و امنیتی و اظهارات تهدیدگونه اردوغان نه تنها آبی بر شعله های آتش خشم معترضان نریخت بلکه همچون پاشیدن بنزینی شعله های این آتش را شعله ورتر کرد.

مردم ترکیه در کنار اعتراض به برخی سیاست های داخلی دولت اردوغان، از مداخله آنکارا در امور داخلی سوریه و حمایت از تروریست های مسلح ضد نظام و مردم سوریه راضی نیستند.
در این ناآرامی ها تاکنون شش نفر کشته و هزاران نفر زخمی شده اند.