به گزارش پارس به نقل از فارس، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی پیش از ظهر امروز در دیدار با دانشگاهیان دانشگاه های آزاد اسلامی استان کرمان که در محل تالار حافظ دانشگاه آزاد کرمان برگزار شد، اظهار داشت: هیچ کدام از خواسته های شما دانشگاهیان غیر ممکن نیست، اما برآوردن آنها و رفع مشکلات زمان می برد.

وی عنوان کرد: دانشگاهیان دانشگاه های آزاد باید آن را از خودشان بدانند، چرا که این دانشگاه مجموعه ای است که بدون وابستگی به دولت ها با خواست مردم به وجود آمد و افراد بنا به میل خود در آن تحصیل می کنند.

دعوت از سرمایه گذاران و مشارکت دانشگاه آزاد برای طرح ها

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ما دولت نیستیم که تمام صحنه ها را در اختیار داشته باشیم، گفت: بسیار علاقه مند هستیم تا فارغ التحصیلان این دانشگاه را حمایت و از ظرفیت آنها استفاده کنیم تا با مشارکت دانشگاه آزاد و دعوت از سرمایه گذاران بتوانیم برای هر طرح شرکت های کوچک را تاسیس کنیم.

وی افزود: باید گروهی در دانشگاه ها طرح ها را شناسایی و رتبه بندی کنند تا به دست ما برسد و ما هم متعهد می شویم که سرمایه گذاری های لازم را در این زمینه انجام دهیم.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به اینکه پردیس های دانشگاه های آزاد در راستای تحقق سیاست کلی چشم انداز ۲۰ ساله هستند، عنوان کرد: این اصل برای توسعه معیار دانش و علم است که رهبری نیز بر آن تاکید دارند، اما در دولت قبل مورد بی اعتنایی قرار گرفت.

وی ادامه داد: سیاست کلی دانشگاه آزاد تکیه بر پژوهش ها و دانش ها است که در عظمت و اعتبارات این دانشگاه تاثیر دارد، ما باید با دنیا ارتباط داشته باشیم و از تبادل اطلاعات و آخرین دانش ها غافل نشویم، باید از دانشمندهای بزرگ ایرانی که در خارج از کشور تحصیل می کنند، تجلیل و از دانش آنها استفاده شود و این جزو سیاست های جدید ما است.

سیاست های جدید دانشگاه آزاد برای رفع مشکل مالی دانشجویان

بنیانگذار دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: دانشجو نباید در هنگام تحصیل دغدغه های مالی داشته باشد و یکی از سیاست ها جدید ما برطرف کردن این معضل است.

هاشمی رفسنجانی بیان داشت: کشور به خاطر کارهای نسنجیده دولت قبل به جایی رسیده بود با وجود شعارهای ایستادگی که می داد به جایی رسیده بودیم که یا باید تسلیم می شدیم و یا جنگ را می پذیرفتیم، نه جنگی از نوع جنگ عراق، ما جنگ را چشیده ایم و دیگر آن را نمی خواهیم.

انتخابات اخیر سالم ترین انتخابات بود

وی با تاکید بر اینکه مردم با حضور خود در سالم ترین انتخابات کشور را نجات دادند، گفت: آنهایی که امیدوار بودند به پای صندوق های رای آمدند و اگر آنهایی که نامطمئن بودند در رای دادن شرکت می کردند، قطعا آرای بیشتری به نفع شما مردم رقم می خورد.

رئیس تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: این جامعه فهمید که سرنوشت بدی او را تهدید می کند و احتیاج به کسانی داشت که جلو بیایند و مطرح شوند که خواست خداوند بود تا راه برای ما هموار شد و به کلی شرایط در داخل و خارج از کشور تغییر کرد.

دولت قبل با یارانه ها مردم را فریب داد

وی با بیان اینکه دولت قبل با فریب روستائیان، می خواست با پول یارانه ها در انتخابات پیروز شود، ادامه داد: طی سال دو سه برابر از روستائیان گرفته می شود و مقداری را به نام یارانه و با منت به خودشان برمی گردانند، خیلی ها گمان می کردند که اگر احمدی نژاد فردی را معرفی کند بیشترین آرا نصیب وی می شود و البته فردی را هم معرفی کردند گرچه اسمش احمدی نژاد نبود، اما از تبار او بود.

هاشمی رفسنجانی گفت: بسیاری از مجلسی ها هم طرفدار او بودند، اما همین مردم و روستائیان ما را به میدان آوردند و نتیجه درست را هم به دست آوردند، دنیا فهمید که ملت ایران به سمت تفکری پیش رفته است که می توان با آن همکاری کرد.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران زیر بار حرف زور نمی رود، ابراز داشت: ملت ایران شعارهای توخالی نمی دهد و راه عقلانی را در پیش گرفته است و با این تفکرات وارد مذاکرات شدیم و در مقابل پنج شش کشور قدرتمند جهان قرارداد شش ماهه ای را بستیم که خیلی ها تلاش می کردند تا این اتفاق نیفتد و امروز هم به دنبال کارشکنی هستند.

هاشمی رفسنجانی لابی های رژیم صهیونیستی و صهیونیست های مسیحی در آمریکا را حزبی خطرناک عنوان کرد که جاهل هستند و به دنبال کارشکنی در این مذاکرات و توافقات آن هستند.

ایران در مذاکرات هیچ امتیازی نداد

وی تاکید کرد: تیم مذاکره کننده ما هیچ امتیازی نداد، اما باز کردن این حرف اکنون زود است و به صلاح نیست، البته آنها هم در مقابل امتیاز بزرگی به ما ندادند و آنچه در این مذاکرات جدی بود، روند حل مشکلات از طریق گفت وگو است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به ملاقات های اخیر خود با اروپایی ها اشاره کرد و گفت: آنها هم عقیده دارند که اوباما برای انصراف سران از تحریم امتیازهایی را داده است که اشتباه بود و می توانست از راه های دیگری اقدام کند به آنها گفتم که روسیه و چین اعتراضاتی داشتند، اما شما هم به عنوان امضا کنندگان این توافقنامه چرا معترض نشدید که تحریم های جدید طی این شش ماه صورت نگیرد و آنها گفتند که تلاش خود را می کنند.

وی ادامه داد: مطمئنا فهمیده اند که ایران به دنبال بمب هسته ای نیست، بلکه به دنبال فناوری هسته ای است که این حق را دارد.

راه گشایی رهبر در سه مقطع حساس

هاشمی رفسنجانی با تاکید بر اینکه در این مقطع تصمیمات و بیانات مقام معظم رهبری در سه مرحله حساس بسیار کارگشا بود، عنوان کرد: رهبری در انتخابات حرفی زدند که تاکنون نگفته بودند و آن این بود که رای مردم حق الناس است و این یک اصل است که قانون اساسی، مسلمانان و حتی پیغمبر اسلام (ص) بر آن تاکید داشتند و مردم نباید از حق خود کوتاه بیایند.

وی دومین کارگشایی مقام معظم رهبری را در آغاز مذاکرات دانست و گفت: موج بلندی از رسانه های بد آغاز شده بود که می گفتند دولت می خواهد کشور را بفروشد، اما رهبری گفتند که این ها فرزندان انقلاب هستند و کسی حق ندارد به آنها سازشگر بگوید.

هاشمی رفسنجانی ابراز داشت: پس از مذاکرات نیز موجی به راه افتاده بود که رهبری با تبریک خود در پاسخ به نامه رئیس جمهور جلوی این اعتراضات را گرفتند.

وی تاکید کرد: مردم کمک کردند و ما به صحنه آمدیم و این آغاز شکسته شدن تحریم ها و گرفتن حقمان است که با داشتن حسن نیت می توانیم به طرف مقابل اثبات کنیم که بر حرف های خود در بحث هسته ای استوار هستیم، راه برای ما باز شده است و آنها باید اعتماد سازی کنند.