به گزارش پارس به نقل از فارس، حجت الاسلام حسن روحانی که در مراسم تقدیر از فعالان ستاد انتخاباتی خود سخن می گفت، اظهار داشت: درس بزرگی که به آن باید به آن توجه کنیم این است که باید هر کسی بیشتر به ایران عشق بورزد و فداکاری خود را برای ایران و نظام بیشتر اصلاح کند.

وی بر همین اساس از حامیانش خواست که فداکاری های بیشتری را در جهت تحقق و آرمان های دولت خود انجام دهند.

رئیس جمهور منتخب ملت با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در آستانه انتخابات، گفت: اگر تدبیر مقام عظمای ولایت و رهبری نبود، معلوم نبود که ما امروز شاهد چنین روزی باشیم.

روحانی به حضور پرشور مراجع، علما، نویسندگان و هنرمندان و جوانان در روز انتخابات اشاره و تصریح کرد: بنده به حماسه آفرینی جوانان در اوایل انقلاب ایمان داشته ام اما حماسه ۲۴ خرداد شور دیگری داشت.

وی درباره حماسه آفرینی زنان در انتخابات ۹۲ نیز گفت: زنان ما با چه شور و هیجانی در صحنه حاضر شدند و من در سفرهای استانی این شور و نشاط جوانان را که گاهی با تأخیر به شهرستان ها سفر می کردم را دیدم.

روحانی از آیت الله هاشمی رفسنجانی و خاتمی هم تشکر و خاطر نشان کرد: همه جریان های سیاسی از جمله اصلاح طلب، اصولگرا و اعتدال گرایان کمک کردند و همه برای تحق هدف این دیدار که سربلندی میهن مان بود تلاش کردند و از خود گذشتند.

وی همچنین تأکید کرد: خلق حماسه ۲۴ خرداد در سایه لطف خداوند منان و عنایات خاصه امام زمان (عج) صورت گرفته است.

رئیس جمهور منتخب ملت با اشاره به مشکلات موجود در کشور گفت: امروز که با وزرای دولت فعلی در خصوص ارائه گزارش برای نقل و انتقال تدریجی قدرت صحبت می کنم این مشکلات را بیشتر لمس می کنم اما ذره ای از امیدم کاسته نشده است.

حجت الاسلام روحانی ادامه داد: انسان ها در سختی ها و فراز و نشیب ها خود را نشان می دهند و آقای دکتر عارف به معنای واقعی در این راه نقش ویژه ای داشت.

وی به مشکلات مالی ستاد خود در ایام انتخابات اشاره و اظهار داشت: بنده جزو کاندیداهایی بودم که پول در بساط نداشتم و حتی یکی از ستادهای استانی ما نیاز به ۵ میلیون پول داشت و ما این مبلغ را نداشتیم و من همان زمان به ستادها گفتم که اتکای ما در هنگام مشکلات باید خداوند باشد.

رئیس جمهور منتخب مردم ایران با بیان اینکه پس از انتخابات شور و نشاطی در جامعه ایجاد شده است، گفت: من بسیار خوشحالم که جامعه ما حالت نشاط پیدا کرده و انتخابات در ماه شعبان صورت گرفت که ماه پیروزی است و دستاورد ما نیز سرمایه ملی خواهد بود.

حجت الاسلام روحانی خطاب به حضار گفت: من می دانم که شما برای" روحانی" قدم برنداشتید و بنده نیز هم همینطور؛ چرا که هدف همه ما ایران بود.

وی به حضور هنرمندانی چون شهرام ناظری و پگاه آهنگرانی در این مراسم اشاره و تصریح کرد: حضور این دو هنرمند به این معناست که همه مردم با هم هستند و قهرها تمام شد و اکنون دوران اتحاد و یگانگی آغاز شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه هنر نقش عمده ای در پویایی کشور دارد، گفت: مگر می شود بدون هنر زندگی کرد؟ هنر فرهنگ جامعه را تلطیف می کند و هنر پیام های مقدس را در جان ها می نشاند.

حجت الاسلام روحانی با تاکید بر اینکه از امروز باید به فکر حل معضلات کشور باشیم، خاطر نشان کرد: باید جدای از افراط و تفریط اعتدال را به اذهان سراسر ملت ایران منتقل کنیم و درست است ستادی نداریم اما وظیفه مان را از یاد نبردیم.

وی در پایان با بیان اینکه دولت او بر اساس شایسته سالاری استوار است، تصریح کرد: من بارها گفته ام که از همه متدینین و دلسوزان باید استفاده کرد چرا که سیاست ما جذب دیگران است؛ نه دفع آنها.