به گزارش پارس ، تسنیم به نقل از روزنامه الوطن نوشت: » قدری جمیل» ، معاون نخست وزیر سوریه اعلام کرد که درحال حاضر ایده « تعویق انتخابات ریاست جمهوری» در سوریه مطرح است که قرار است ژوئیه سال آینده برگزار شود.

وی در این باره توضیح داد که این موضوع در کنفرانس ژنو ۲ که قرار است، ماه نوامبر آینده برگزار شود، مورد بحث و مناقشه قرار گیرد و این به بدین معناست که عملا « بشار اسد» تا دو سال دیگر در سمت ریاست جمهوری سوریه ابقا خواهد شد.


جمیل که دبیرکل حزب معارض « اراده مردمی» و عضو کمیته رهبری « جبهه مردمی برای تغییر و آزادی سوریه» است در ادامه افزود: تعویق موعد انتخابات ریاست جمهوری سوریه به این معنا نیست که معارضان از خواسته های خود چشم پوشی کنند، بلکه ما در حزب « اراده مردمی» همچنان برخواسته ها و مطالبات خود تاکید می کنیم.
وی به درازا کشیدن وعده های داده شده و عدم عمل به آنها را به معنای طولانی شدن درد و رنج مردم سوریه دانست و خواستار اجرای برخی اصلاحات و تعدیلات شد.
جمیل درباره تعویق دو ساله انتخابات ریاست جمهوری سوریه گفت که وی و حزبش موافق این امر نبوده و تنها با تعویق این موعد برای یک یا دو ماه و نه بیشتر موافق هستند.


معاون نخست وزیر سوریه درباره تصریحات یکی از رهبران معارضان که حضور معارضان در ژنو ۲ را به سه گروه کمیته هماهنگی ملی و اتئلاف معارضان سوری و کمیته عالی کُردهای سوریه محدود کرده بود، گفت: سوریه جدید طیف های مختلفی از معارضان را در برمی گیرد و نمی توان آنها را به این سه گروه محدود کرد.
جمیل پیشتر اعلام کرده بود که « جبهه مردمی برای تغییر و آزادی» که دو کرسی را در دولت « وائل الحلقی» در اختیار دارد، با یک هیئت مستقل و نه در قالب هیئت سوری در کنفرانس ژنو ۲ مشارکت خواهد کرد.